Anketa:
5. Live weekend zraz, Osrblie 2007
ZdieľaťPridané: 27.08.2007 Autor: Tomahawk
Čitatelia: 10848 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Celý týždeň bola horúčava a nepovolila ani v piatok pred cestou. Od rána bolo neznesiteľne dusno a celá cesta bola ako v plameňoch. Ani ochladenie z 37 oC na 34 oC rýchlou jazdou neosviežilo. Uvoľnenie nastalo pri príchode na Osrblie búrkou a mokro vydržalo až do večera. Spočiatku to ani nevyzeralo na veľkú účasť, ale k večeru sa to už začalo zapĺňať.
Tento zraz sa koná vždy v areáli biatlonu s ponukou ako stanovania, tak aj použitia chát a ubytovní.
![]() |
Od 16.00 už začal program a dvaja moderátori sa nás nemilosrdne snažili cez kvapky dažďa nalákať na súťaže. Často to vyzeralo tak, že aj moderátori sú humoristickou súčasťou programu, vzhľadom na množstvo preklepov a zmätkov, ale súťaže sa pomaly rozbiehali a pomedzi nich sa prejavovali kapely z okolia. V piatok hrali Bon Joviho, Iron Maiden, Metallicu, Olympic a iné. Bon Jovi a ostatné kapely beznádejne prehrali.
O účastníkov bolo postarané dobre, klobás a piva bolo dostatok a aj ceny boli v celku prijateľné. Akurát v piatok, keď pršalo, bolo málo miesta na schovanie sa pred dažďom. To však prestalo mať zmysel od soboty rána, pretože znovu začal ten správny hic. Súťaž Miss Mokré tričko začala už okolo obeda na celej ploche, lebo polievať sa bola pomaly jediná šanca ako vydržať na slnku. Motoriek pribúdalo a podľa oficiálnej informácie z brány bolo posledné číslo 983 a ešte pribúdali. Vyberať bolo z čoho, od takýchto
![]() |
![]() |
Zdá sa, že aj veková hranica motorkárov sa zvyšuje, ale ani juniori nechýbali .
Výjazd v sobotu bol klasický na námestie do Brezna, kde nás čakala rocková kapela.
Vypili sme ďalšiu dávku kofoly a poniektorí aj zmrzliny a roztrúsene sme sa vracali naspäť do areálu. Musím povedať, že napodobovanie kapely Olympic bolo veľmi zlým snom, ale kapela The Path z Česka bola na druhej strane príjemným osviežením. Sobotné popoludnie patrilo tiež Szabóvi Ákosovi z Maďarska a jeho streetfightrovskému umeniu.Na konci vystúpenia nechýbala ani vytlieskaná gumovačka s dokonanou rozfranforcovanou gumou. Okrem ďalších súťaží v zabíjaní klincov dutým kladivom na čas, lámaniu rekordov v pití piva na čas za účasti Guinessovských rekordmanov Mamuta a jeho brata, siláckej súťaže,
![]() |
![]() |
Večery dopĺňal striptíz, ale súťaž Ukáž čo vieš alebo chceš nestála za veľa. Tri zúčastnené baby sa pozakrývali vlastnými telami, zavlnili sa dvakrát, zobrali ceny a zmizli bez zanechania zbytočných emócií v obecenstve. V hangári po oba večery zúrila rocková diskotéka, ktorú trvale prerušovali vjazdy, ryčanie a dym motoriek a tak tancovanie nebolo príliš zábavné.
Porovnaním s minulými zrazmi sa zdá, že pribudli baby ako šoférky, pribudli motorkári a motorkárky v rokoch a tiež pribudli nahaté motorky. Neboli žiadne nehody a pästné súboje (iba nejaké odreniny a zošúchané plasty). A hoci moderátorská dvojica z času načas zahaprovala a kapely sem-tam vrzúkali viac ako hrali, bol to vcelku fajn a pokojný zraz, čo nebýva veľmi zvykom na takých monster akciách.
Samozrejme ťažko opisovať, alebo hodnotiť kvalitu zrazu, vždy je to viac-menej subjektívny názor pisateľa. Zraz je a mal by byť predovšetkým o nás motorkároch, o stretnutí a priateľstve, o radosti z jazdenia, o nových strojoch, o spoločnom koníčku. A je taký, ako si ho nakoniec urobíme sami, pretože, nakoniec, samotná cesta je cieľ.
Pridané: 27.08.2007 Autor: Tomahawk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!