Anketa:
Národné motocyklové múzeum Birmingham
ZdieľaťPridané: 11.11.2007 Autor: Winnetou
Čitatelia: 6747 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Najväčšie a najlepšie svojho druhu, miesto, kde legendy stále žijú. Dosť bolo komercie, poďte sa pozrieť...
Predo mnou dva dni voľna, teplota vzduchu 9 C°. Nahadzujem všetko oblečenie čo mám, pod bundou štyri vrstvy, pod nohavicami dve, kukla, termo ponožky a hneď vyskúšam aj nové zimné rukavice. A môžem vyraziť na severný pól....
Štartujem moto (pardon roztláčam, nechce chytiť) a môžeme ísť. Rozhodol som sa, že pôjdem pozrieť do National motorcycle museum, ktoré sa nachádza v Birminghame hneď vedľa N. E. C., kde sa koná každoročne výstava motocyklov. Pre mňa je to pohodových 40 míľ po diaľnici. Cestovné tempo od 50 do 100 mph. Celá cesta bez problémov, až kým som neprišiel do, resp. pred Birmingham, kde som už videl strechu múzea na pravej strane, no nikde žiadny výjazd. Po prejdení par kruhových objazdov, cez jeden som šiel dokonca trikrát, som tam nakoniec došiel. Cesty sú v tomto úseku dosť komplikované, je tu letisko, N. E. C. a ešte sa tu stretávajú tie ich M., ale značenie je v pohode. Po príchode ma vrátnik hneď navigoval pred recepciu na chodník, aby videl z recepcie na motorku, aby ju náhodou neukradli. Príjemné, že sa o ňu viac bojí ako ja. Ale krádež je to posledné čoho sa pri tej motorke obávam. Platím vstupné 6,95 gbp, u pokladníčky si nechávam bundu, prilbu aj tankvak.
Norton Nemesis |
Prvý kus, ktorý ma zaujal, nebol síce veľmi starý, ale mal čosi do seba. Norton Nemesis 1500 ccm, V8, 235 bhp, 217 kg, 225 mph. Bohužiaľ je to iba prototyp, a tieto čísla nie sú podložené žiadnymi reálnymi testami. Pre nezhody a asi aj pre financie ukončili vývoj v r. 2000, a tak skončil v múzeu.
Závodné Nortony |
Angličania kedysi dominovali v motocyklovom svete, a tu možno vidieť všetku tú zašlú slávu. Nortony z ktorých tečie olej ešte aj v múzeu.
1921 Autoglider scooter |
Skútrik z r. 1921, počiatočná cena bola 40 libier. Dosahoval rýchlosť 50 mph a bol vyrábaný s 300 ccm motorom, neskôr s 270 ccm.
Excelsior |
Motorky sú zoradené podľa roku výroby a výrobcu, a každá má aj stručný popis na A4. Je tu asi 5 - 6 miestností a zhruba 50 moto v každej, takže pre retro nadšencov najmenej týždeň na obhliadku. O väčšine značiek som ani nevedel, že existujú. Napr. taký Levis, kedysi ste mohli k rifliam kúpiť aj moto . Nejdem ich všetky menovať, viac info pre retro fanúšikov je na tejto stránke, kde je aj vyhľadávač podľa roku a značky.
1929 Chater – Lea |
„Copperknob“ tak bol prezývaný tento závodný stroj ktorý skonštruovali bratia Bickell, bol osadený rôznymi motormi od 350 ccm do 500 ccm.
Poväčšine tam boli aj návštevníci staršieho roku výroby. Dvaja páni, tipujem okolo 80, jeden sedel vo vozíku. Pristavili sa pri kuse z r. 1923. Pán vo vozíku hovorí že mu ju niekto chcel predať za 80 libier, kedysi dávno v Newcastle. Druhý mu na to hovorí že on za ňu dal 25 000 libier (tipujem že bol zberateľ). Odkladajte si motorky a za 70 - 80 rokov sa to speňaží.
Na obhliadku stačia 2 až 3 hodiny ak nie ste fanatikom. Mne tie 2 hodinky bohato stačili, končím obhliadku a vyzdvihujem si veci od pokladníčky. Ešte im musím pochváliť toalety, ktoré boli naozaj robené pre motorkárov. Vošli by ste sa do nich aj s bočnými plastovými kuframi keby bolo treba, nie ako tie plastové kabíny kde je problém sa otočiť s puzdrom od fotoaparátu. Odchádzam s príjemným pocitom a pár fotkami, už treba iba roztlačiť moto. Mávnem vrátnikovi a idem klopiť na kruhové objazdy...
Video:
Pridané: 11.11.2007 Autor: Winnetou Zdieľať