Anketa:
Hliníkové nájazdové rampy, s ktorými sa všetci dostanú dolu...
ZdieľaťPridané: 11.04.2008 Autor: vlkomoto
Čitatelia: 24482 [Novinky - PR článok]
Ale vyjdú všetci aj hore? Tejto otázky sa ujala spoločnosť Vlkomoto s.r.o. s prevádzkou v Trnave. Firma ponúkajúca celý sortiment motoriek, motorových kolobežiek, skútrov, snežných i vodných skútrov, bugín, minimotoriek a štvorkoliek ponúka zaujímavé riešenie, ktoré uľahčí prepravu na automobiloch typu pick up, nákladných automobiloch alebo na prívesných vozíkoch.
Nájazdové rampy sú sklápacie a k dispozícii v dvoch vyhotoveniach z ľahkého materiálu, ktoré aj napriek tomu dostatočne disponujú nosnosťou. Jednoduchá nájazdová rampa má nosnosť približne 300 kg. Samostatne váži iba 7,5 kg a meria 2,15 metra. Po sklopení meria jeden diel nájazdovej rampy iba 1,15 metra a ponechá tak miesto na ušetrenie v ložnom priestore.
![]() |
Štvorkolka |
Obzvlášť zaujímavý je pre majiteľov automobilov typu pick up model s názvom Duorampa. Táto rampa je podobná rebríku, taktiež je sklápacia a ma rovnaké technické vlastnosti ako jednoduchá nájazdová rampa. Toto druhé vyhotovenie nájazdovej rampy má dodatočne nakladacie zaistenie pre pick up, ktoré je možné použiť na ložnú plochu. Obsahom balenia je spájací pás vhodný pre každý pick up, ktorý dbá na pevnosť spojenia rampy. S použitím Duorampy je jazda s nájazdovou rampou zvlášť jednoduchá a bezpečná. Duorampa zároveň slúži na rozdelenie nakladacieho priestoru. Ochranný okraj zabraňuje zosunutiu rampy z ložnej plochy automobilu. Ľahká manipulácia, čo znamená ľahké prevážanie a skladanie.
Nájazdové rampy slúžia k ľahkému nájazdu motoriek, skútrov, štvorkoliek, bugín, kosačiek, traktorov, snežných i vodných skútrov do automobilov, prívesných vozíkov. Pre prekonávanie bariér ako sú schody, prahy a pod.
![]() |
Motorka |
Pre mechanické a elektrické vozíky pre telesne postihnutých ľudí sú najjednoduchším zariadením na odstránenie architektonických bariér. Slúžia na prekonávanie výškových rozdielov pri vstupoch do domov, bytov a v interiéroch. Používajú sa pri nastupovaní postihnutého i s vozíkom do mikrobusov a autobusov, alebo uľahčujú nakladanie ťažkých el. vozíkov do automobilov.
Rampy možno kúpiť jednotlivo alebo v páre. Aktuálne ceny pre nájazdové rampy ako aj ďalšie príslušenstvo, náhradné diely a doplnky nájdete na našej internetovej adrese www.vlkomoto.sk.
![]() |
Vozík |
![]() |
Vozíček |
![]() |
Štvorkolka |
Pridané: 11.04.2008 Autor: vlkomoto Zdieľať

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!