ISSN 1336-6491 | Online: 2622 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XJ 600 N - Katka

 Zdieľať

Pridané: 07.08.2002 Autor: rohi
Čitatelia: 19888 [Vaše stroje - Moja motorka]

Rohi a "Katka"

Tak toto je moja YAMAHA XJ600n.

 Katka / ako nová
Katka / ako nová

 ROHI a Katka
ROHI a Katka
Kupil som ju od jedneho maníka z Nitry. Je vyrobená v roku 98. Ale už na prvý pohľad vyzerá ako nová. Prezívku Katka dostala hneď, ako som ju priviezol. Ani neviem prečo.

 Yamaha XJ600n (splav Morava-Adamov)
Yamaha XJ600n (splav Morava-Adamov)

Som s ňou stopercentne spokojný. Dal som ju nastaviť do Yamahy v Brne. Možem len doporučiť. Stalo ma to síce 4000,-Kč, ale stojí to zato. Zvuk aj výkon je obnoho lepší. Ešte keby k nej bol neaký ladviňák!? (girl)
PS: Páči sa vám? píšte..
S pozdravom ROHI

Pridané: 07.08.2002 Autor: rohi Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XJ 600 N Diversion 1998:

Foto:
Yamaha XJ 600 N Diversion 1998
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XJ 600 N Diversion
Rok:1998
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:61.9 k (45.5 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:53 Nm / 7000 ot.
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:187 kg
Výška sedla:770 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »