ISSN 1336-6491 | Online: 1177 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30234
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17837)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

MX a Enduro sezóna 2008 sa rozbieha

 Zdieľať

Pridané: 04.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5532 [Šport - Motocross]

Po minulovíkendových dvoch regionálnych podujatiach v motokrose (Malokarpatský pohár v Stupave a Východoslovenský pohár v Krásnohorskom Podhradí) bude v nedeľu 6. 4. 2008 zahájený i seriál Slovenského pohára v motokrose.

Úvodné podujatie Slovenského pohára v motokrose – Gbelce, 6. 4. 2008

Po minulovíkendových dvoch regionálnych podujatiach v motokrose, ktorých sa zúčastnilo rekordných 170 a 124 jazdcov (Malokarpatský pohár v Stupave v sobotu a v nedeľu Východoslovenský pohár v Krásnohorskom Podhradí) bude v nedeľu 6. 4. 2008 zahájený i seriál Slovenského pohára v motokrose tried MX1, MX2, C-125 a C-open (hoby), v rámci ktorého štartujú i Medzinárodné majstrovstvá SR triedy MX4 a ČZ.

Podujatie, ktorého usporiadateľom je Vörex racing team Gbelce, začína v nedeľu 6. 4. 2008 dopoludňajšími voľnými a meranými tréningami, štart prvej finálovej jazdy triedy MX4+ČZ je o 12,45 hod. Predpokladané ukončenie bude o 18,15 hod. slávnostným dekorovaním víťazov.

Slovenský pohár v motokrose jednotlivcom získal pre súťažnú sezónu 2008 generálneho partnera, spoločnosť PNEUMOTO, s. r. o., oficiálneho dovozcu značiek FOX, SHIFT a SMITH na Slovensko. Po dohode s agentúrou PELIKÁN GROUP, s. r. o., ktorá je výhradným partnerom SMF na vykonávanie a zabezpečovanie marketingových, reklamných a propagačných aktivít v oblasti motokrosu na Slovensku, získal Slovenský pohár pre túto sezónu oficiálny názov "FOX RACING CUP 2008".

 Ilustračná foto
Ilustračná foto

Majstrovstvá sveta enduro – Sitges, Španielsko, 5. - 6. 4. 2008

Moto club Sitges v Španielsku je organizátorom tretieho podujatia tohtoročného seriálu Majstrovstiev sveta enduro, v ktorom má svoje zastúpenie i Slovensko. V triede Enduro 3 sa na prvých dvoch podujatiach MS predstavili dvaja naši jazdci Šefan Svitko a Juraj Dozsa. Štefan Svitko je v priebežnom poradí šampionátu v danej triede E3 na 11.mieste, kedy sa mu po úspešnej premiére vo Švédsku podarilo bodovať i na podujatí v Portugalsku (13 bodov). Juraj Dozsa je v priebežnom poradí na 22. mieste, nakoľko pre technickú poruchu motocykla Gas Gas pretek v Portugalsku nedojazdil, t. j. má l8 bodov len z podujatia vo Švédsku.

K uvedenej dvojici slovenských jazdcov sa v Španielsku pridá tretí Peter Králik, ktorý bol spolu s Dozsom a Novosádom členom strieborného Slovakia youn teamu v klubovej súťaži na minuloročnej šesťdňovej v Chile. Peter Králik bude štartovať v triede Enduro 2.

Výsledky jednotlivých súťažných budú zverejňované na oficiálne stránke promotéra šampionátu www.abc-wec.com.

 Ilustračná foto - MS Enduro Krompachy 2007
Ilustračná foto - MS Enduro Krompachy 2007

Majstrovstvá sveta v Motokrose MX1/MX2 – Valkenswaard, Holandsko, 6. 4. 2008

Počas nastávajúceho víkendu bude odštartovaný tohtoročný seriál Majstrovstiev sveta v motokrose tried MX1/MX2 a to podujatím v Holandskom Valkenswaarde. Slovensko na šampionáte bude v triede MX2 reprezentovať jazdec Jozef Kulhavý, ktorý je na permanentnej štartovej listine so št. číslom 33.

Program podujatia začína už v sobotu voľnými tréningami a kvalifikáciou a program vyvrcholí v nedeľu jednotlivými finálovými jazdami tried MX1 a MX2.

Priebeh šampionátu, spolu s výsledkami bude na stránke promotéra MS www.youthstream.org

Majstrovstvá sveta MX3 a Majstrovstvá Európy MX2 – Talavera de la Reina (Toledo), Španielsko, 5. - 6. 4. 2008

Obdobne ako triedy MX1, MX2 i svetový šampionát triedy MX3 má tento víkend svoje úvodné podujatie, ktoré sa uskutoční spolu s Majstrovstvami Európy triedy MX2 v Španielsku – Zalavera de la Reina. Na oboch týchto šampionátoch bude mať Slovensko svojich jazdcov:

V MS MX3 budú štartovať Tomáš Bučenec a Martin Tóth a v Majstrovstvách Európy MX2 Martin Kohút, Tomáš Šimko a belgický jazdec vo farbách SMF Tommy Rau.

Výsledky sobotňajšej kvalifikácie, ako i nedeľňajších finálových jázd budú taktiež priebežne uverejňované na oficiálnej stránke promotéra www.youthstream.org.

Zdroj: SMF, foto: Tomáš Hajduch - Awia

Pridané: 04.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »