Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32624
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18992)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13632)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S

 Zdieľať

Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 146 [Novinky - Predstavujeme]

Voge rozširuje svoju športovú ponuku o dva dynamické modely: RR500S určenú pre začínajúcich jazdcov a RR660S pre tých, ktorí hľadajú vyšší výkon. Obe novinky prinášajú ostré línie, zúženú siluetu a typickú „superbike“ zadnú časť.

Seriál článkov - Novinky 2026:

| Seriál článkov: Novinky 2026

RR500S: športový vstup do triedy

Voge RR500S 2026
Voge RR500S 2026

RR500S poháňa 475 cm³ štvorvalec s výkonom 76,3 k a 47 Nm, pričom dosahuje maximálku 220 km/h. Ponúka dva jazdné režimy (Sport/Eco), Launch Control, elektronickú výfukovú klapku, TC a ABS. Podvozok tvorí oceľový rám, hliníková jednostranná kyvka, USD vidlica a monoshock s nastaviteľným predpätím. O brzdy sa stará Nissin.

Voge RR500S 2026
Voge RR500S 2026

RR660S: vyššia liga športového jazdenia

RR660S využíva štvorvalec 662,8 cm³ s výkonom 99 k a 64 Nm a dosahuje až 235 km/h. K výbave patria dva režimy, Launch Control, výfuková klapka, Cornering ABS a TCS. Dopĺňa ho oceľový rám, dvojitá hliníková kyvka, USD vidlica a zadný tlmič nastaviteľný v predpätí aj odskoku. Predné brzdy tvoria dva kotúče s radiálnymi strmeňmi Brembo.

VOGE RR660S 2026
VOGE RR660S 2026

Kľúčové vlastnosti

  • Športový dizajn s ostrými líniami
  • Štvorvalcové motory pre oba modely
  • Moderné elektronické asistenty
  • Odlišná konštrukcia podvozka pre rôzne úrovne jazdcov

VOGE RR660S 2026
VOGE RR660S 2026

Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2026:

| Seriál článkov: Novinky 2026

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
KTM 390 Enduro R 2025

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »