Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3385 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29868
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17645)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Chko Latorica

 Zdieľať

Pridané: 21.11.2008 Autor: marek750
Čitatelia: 11498 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Južný Zemplín je veľmi pekný kraj.

Napadlo ma ukázať vám moje obľúbené miesta kde som doma a kadiaľ sa vozím na mojej mašine. Južne od Veľkých Kapušian k nám z Ukrajinských Karpát tečie rieka Latorica. Je to rybársky a poľovnícky raj. Ja sem chodím na huby i za oddychom. Polder, kde sa rieka každú jar vylieva, je chránená krajinná oblasť. Je v ňom veľa mŕtvych ramien a pekných miest a práve tu som sa ako sedemročný naučil plávať. Na druhej strane, tie mračná komárov čo sa tu liahnu, nepekne štípu. Niekedy si preto radšej nechám prilbu na hlave.


Enduro bez papierov sa sem nehodí – je tu veľa colníkov a policajtov kvôli blízkej hranici z Ukrajinou. Viac mám ale obavy z poľovníkov, že si ma pomýlia z nejakým diviakom. Niežeby som sa tak podobal, ale stať sa môže všeličo. :-)
Keď som raz videl starší pár v teplákoch naložený veľkými taškami ako idú cez hranicu, bolo mi tých chudákov skôr ľúto.
S kamarátmi chodíme k mostu na čunder. Uvaríme si gulášik a vatra nás hreje až do rána. Stanujeme ešte na jeseň, keď už v noci mrzne, ale keď je dobrá partia je vždy veselo aj teplo. Keď pôjdete niekedy tadiaľ zastavte sa na miestne poľovnícke či rybárske špeciality, buď v Kapušanoch alebo priamo v miestnej reštaurácii na Latorici.


Pridané: 21.11.2008 Autor: marek750 Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »