Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 721 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda VTX 1300R

 Zdieľať

Pridané: 21.11.2008 Autor: Imortal67
Čitatelia: 12772 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keď sa sen stal skutočnosťou...

Od nepamäti som sníval o veľkých bublavých strojoch. Stačilo len začuť v diaľke hrmot motora a mne sa srdiečko rozbúchalo o čosi rýchlejšie (tento pocit pozná zrejme veľa motorkárov). Písal sa rok 2004, keď motorka, do ktorej som bol zaľúbený, vyzerala celkom reálne, no vtedy sa to ešte rodičom podarilo a ukecali ma na plechovku. Teda uprednostnil som auto pred krásavicou zvanou Honda Shadow VT 750, no nevychladlo to vo mne a tohto roku som si povedal, že si svoj sen splním.

Často som chodil na zrazy motorkárov, aj keď, žiaľ, iba ako divák. So širokým úsmevom som vždy obzeral motorky do posledných detailov a tak som mal celkom jasnú predstavu ako by mal môj stroj vyzerať (nízky posed, široké riadidlá, masívne blatníky). Ako sa hovorí – s jedlom rastie chuť a nebolo tomu ináč ani u mňa. Postupom času a po prečítaní množstva článkov a diskusií, v ktorých bolo zdôrazňované, že objem nenahradíš ničím, som začal túžiť po VTX 13–tke. Je to krásny stroj, no cenovo nedostupný, preto som si povedal, že moju túžbu preorientujem. Začal som sa obzerať po Dragstar 11-tke a veruže som bol presvedčený, že to bude tá moja pravá. Obrátil som sa na viacerých dovozcov, no za tri mesiace neboli schopní nájsť „obyčajného” draga. Myslím, že moje požiadavky v porovnaní s cenou neboli prehnané, no zdá sa, že osud človek neoklame a tak sa jedného dňa na mňa usmievala nádherná VTX-ka v prijateľnej cene na jednej nemenovanej stránke. Oslovil som majiteľa, slovo dalo slovo a teraz ma už hreje nádherný pocit, pretože motorka je u mňa doma v garáži.

 tak to je ona
tak to je ona

Pocity z jazdy sú neopakovateľné, nakoľko ja veľké skúsenosti s motorkami a teda ani so samotnou jazdou nemám. Bolo mi povedané: kúp si menšiu motorku a uč sa na nej, ale nie som taký bohatý, aby som kupoval každý rok inú motorku až kým sa prepracujem k mojej vysnívanej. A ako je tu písané aj v jednom veľmi poučnom článku, nikdy nekupuj motorku o ktorej nie si na 100% presvedčený. Viem, skúsenosti sú na nezaplatenie, no myslím si, že človek s menšími skúsenosťami pristupuje k motorke s o to väčším rešpektom. O samotnej motorke nemôžem písať nejaké poučné veci, nakoľko nie som žiadny odborník. Trocha som sa bál tej váhy a samozrejme aj objemu, ale môj strach rýchlo vystriedal pocit, ktorý sa len ťažko dá opísať. Ako s ovládateľnosťou (za jazdy), tak aj s inými vlastnosťami som nadmieru spokojný.

 a ešte raz
a ešte raz

V tomto článku som sa iba chcel podeliť o moju obrovskú radosť, preto ak ste to vydržali čítať až do konca, chcem sa poďakovať mnohým ľuďom, s ktorými som síce v žiadnom kontakte nebol, ale nakoľko som pozorne čítal aj staršie diskusie a články, veľa som sa dozvedel ako o motorkách, tak aj o samotnom dovoze a prihlásení.

P.S.: Neskutočne sa teším na nejaký spoločný výjazd a všetkým prajem veľa šťastných kilometrov.

Pridané: 21.11.2008 Autor: Imortal67 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda VTX 1300 R 2005:

Foto:
Honda VTX 1300 R 2005
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:VTX 1300 R
Rok:2005
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1312 ccm
Kompresný pomer:9.2:1
Vŕtanie x Zdvih:89.5 x 104.3 mm
Palivový system:karburátor
Rozvod:OHC (3V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:94 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:336 mm
Pneu vpredu:140/80-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:296 mm
Pneu vzadu:170/80-15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:303.5 kg
Výška sedla:695 mm
Objem nádrže:18.16 l

Súvisiace články:

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »