Anketa:
Honda VTX 1300R
ZdieľaťPridané: 21.11.2008 Autor: Imortal67
Čitatelia: 12862 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keď sa sen stal skutočnosťou...
Od nepamäti som sníval o veľkých bublavých strojoch. Stačilo len začuť v diaľke hrmot motora a mne sa srdiečko rozbúchalo o čosi rýchlejšie (tento pocit pozná zrejme veľa motorkárov). Písal sa rok 2004, keď motorka, do ktorej som bol zaľúbený, vyzerala celkom reálne, no vtedy sa to ešte rodičom podarilo a ukecali ma na plechovku. Teda uprednostnil som auto pred krásavicou zvanou Honda Shadow VT 750, no nevychladlo to vo mne a tohto roku som si povedal, že si svoj sen splním.
Často som chodil na zrazy motorkárov, aj keď, žiaľ, iba ako divák. So širokým úsmevom som vždy obzeral motorky do posledných detailov a tak som mal celkom jasnú predstavu ako by mal môj stroj vyzerať (nízky posed, široké riadidlá, masívne blatníky). Ako sa hovorí – s jedlom rastie chuť a nebolo tomu ináč ani u mňa. Postupom času a po prečítaní množstva článkov a diskusií, v ktorých bolo zdôrazňované, že objem nenahradíš ničím, som začal túžiť po VTX 13–tke. Je to krásny stroj, no cenovo nedostupný, preto som si povedal, že moju túžbu preorientujem. Začal som sa obzerať po Dragstar 11-tke a veruže som bol presvedčený, že to bude tá moja pravá. Obrátil som sa na viacerých dovozcov, no za tri mesiace neboli schopní nájsť „obyčajného” draga. Myslím, že moje požiadavky v porovnaní s cenou neboli prehnané, no zdá sa, že osud človek neoklame a tak sa jedného dňa na mňa usmievala nádherná VTX-ka v prijateľnej cene na jednej nemenovanej stránke. Oslovil som majiteľa, slovo dalo slovo a teraz ma už hreje nádherný pocit, pretože motorka je u mňa doma v garáži.
![]() |
tak to je ona |
Pocity z jazdy sú neopakovateľné, nakoľko ja veľké skúsenosti s motorkami a teda ani so samotnou jazdou nemám. Bolo mi povedané: kúp si menšiu motorku a uč sa na nej, ale nie som taký bohatý, aby som kupoval každý rok inú motorku až kým sa prepracujem k mojej vysnívanej. A ako je tu písané aj v jednom veľmi poučnom článku, nikdy nekupuj motorku o ktorej nie si na 100% presvedčený. Viem, skúsenosti sú na nezaplatenie, no myslím si, že človek s menšími skúsenosťami pristupuje k motorke s o to väčším rešpektom. O samotnej motorke nemôžem písať nejaké poučné veci, nakoľko nie som žiadny odborník. Trocha som sa bál tej váhy a samozrejme aj objemu, ale môj strach rýchlo vystriedal pocit, ktorý sa len ťažko dá opísať. Ako s ovládateľnosťou (za jazdy), tak aj s inými vlastnosťami som nadmieru spokojný.
![]() |
a ešte raz |
V tomto článku som sa iba chcel podeliť o moju obrovskú radosť, preto ak ste to vydržali čítať až do konca, chcem sa poďakovať mnohým ľuďom, s ktorými som síce v žiadnom kontakte nebol, ale nakoľko som pozorne čítal aj staršie diskusie a články, veľa som sa dozvedel ako o motorkách, tak aj o samotnom dovoze a prihlásení.
P.S.: Neskutočne sa teším na nejaký spoločný výjazd a všetkým prajem veľa šťastných kilometrov.
Pridané: 21.11.2008 Autor: Imortal67 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda VTX 1300 R 2005:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VTX 1300 R |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1312 ccm |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89.5 x 104.3 mm |
Palivový system: | karburátor |
Rozvod: | OHC (3V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 94 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 336 mm |
Pneu vpredu: | 140/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 296 mm |
Pneu vzadu: | 170/80-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 303.5 kg |
Výška sedla: | 695 mm |
Objem nádrže: | 18.16 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda VTX 1300 R' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda VTX 1300 R' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda VTX 1300 R 2005' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda VTX 1300 R' na www.google.com
Súvisiace články:
- MINITEST HONDA VTX 1300 S (SC52) - TTom
- Špionážne fotografie: Honda CTX 1300 2014 - zeON
- Honda CMX1100 Rebel 2021 je ešte rebelskejší - Herghott
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej! - Muli

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!