Anketa:
Honda 125 CBF
ZdieľaťPridané: 23.11.2009 Autor: derbi
Čitatelia: 23633 [Vaše stroje - Moja motorka]
Honda 125 CBF - moje prvé skúsenosti s naozaj praktickým presúvadlom. Je to ideálna motorka pre začiatočníka (ako som ja), ale aj pre každodenné dochádzanie do práce a na krátke výlety.
Rozhodovanie
Konečne „dozrel“ čas poobzerať sa po dvojkolesovom tátošovi. Vždy to bol môj sen, ale nikdy som ho nedotiahol do konca. Motorky ma bavili odmalička, ale skúsenosti mám len s motokami, na ktorých som jazdil už ako 7 ročný. Ako som tak surfoval po internete, zistil som, že na novú „riadnu mašinu“ môžem zabudnúť. Moja peňaženka ani zďaleka nebola dostatočne hlboká. Kupovať ojazdenú, so 70.000 km na tachometri (bohviekoľko v skutočnosti) som sa bál. Tak vo mne dozrelo rozhodnutie kúpiť čínu, však hádam budem patriť medzi tých šťastných, ktorým sa im hneď nepokazí.
Našťastie môj kamarát air26 ma dostatočne „nahlodal“ a odhovoril ma. Dnes som mu za to vďačný. Tak po dlhom surfovaní bola na výber Honda 125 CBF alebo Yamaha YBR 125. Po návšteve predajne a osedlaní jednoznačne padla voľba na CBFku.
![]() |
To je ona |
Motor
Po naštartovaní sa musíte započúvať, či naozaj beží. Je to fakt tichý vzduchom chladený jednovalec. Musím povedať, že je dostatočne živý. Rozbeh plynulý, ťahá v celom spektre. Je fakt, že v kopci cítiť nedostatok výkonu (8,3 kW), ale na trojke zatiaľ každý kopec zdolala.
Čo je hlavnou výhodou pri každodennom dochádzaní za povinnosťami, je spotreba. Ešte som nikdy neprekonal výrobcom predpísaných 2,1 l. Väčšinou sa pohybujem od 1,9 do 2,1 l. Čo ma prekvapilo, je absencia olejového filtra. Je nahradený sitkom, čo zmenšuje servisné náklady, dúfam, že neznižuje životnosť motora.
![]() |
Vydarené žihadielko |
Jazdné vlastnosti, brzdy
Na CBFke sa jazdí naozaj dobre. Dobre sa správa v zákrutách, na počudovanie indické gumy držia veľmi dobre, aj keď sú dosť tvrdé. Na vode držia stopu. Sedlo je relatívne pohodlné, zadok cítiť až po prejdení nejakých 400 km. Niekto bude mať možno problém s absenciou otáčkomera, nahradila ho stupnica prevodových stupňov na tachometri. Zobrazená stupnica však ukazuje naozaj krajné hodnoty a doporučujem sa jej nedržať hlavne v zábehu. Zábeh je 1000 km.
Predná brzda je dostatočne silná, nejde hneď do šmyku. Horšie je na tom zadná brzda, tá je veľmi mäkká, treba razantnejšie po nej šliapať. To je asi daň za nízku cenu, keďže vzadu je bubon. Spätné zrkadlá by mohli byť viac od seba, nakoľko vidno situáciu za vami, len ak sa trochu nakloníte, pritom ja nie som žiadny valibuk. Páčky sú mäkké, čo je veľká výhoda pre začiatočníka, ruky nebolia ani pri častom preradzovaní v meste.
Pri dlhších výjazdoch by sa hodilo vyššie sklo. Nápor vetra je znesiteľný, ale človek vyššej postavy by už mohol mať problém. Ja osobne idem meniť sklo za turistické od GIVI. Je o 14 cm vyššie a cenovo dostupné (okolo 65 eur). Rám na bočné tašky si musíte dať vyrobiť na mieru, nikde v ponuke ho nenájdete. Originál doplnkov je málo, dá sa kúpiť čelne sklo, platňa na kufor a padací rám. Originálne sú však neskutočne drahé, od GIVI ich kúpite za polovicu. V preplnenom meste ste pánom situácie. CBFka je mrštná, dobre sa ovláda, prepcháte sa všade.
Servisné intervaly
- 1000km – zábeh – výmena oleja, nastavenie ventilov. Následne pri 4000 km a potom každých 4000 km.
- Spotreba do 2,1 l.
- Maximálna rýchlosť 106 km/hod. Pri zaľahnutí 122 km/h. Tachometer ukazuje o 5 km viac (porovnanie s GPS).
Pridané: 23.11.2009 Autor: derbi Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBF 125 2009:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBF 125 |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 11.29 k (8.30 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.2 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 9,2 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 87 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-17M/C |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 128 kg |
Výška sedla: | 792 mm |
Rázvor: | 1270 mm |
Dĺžka: | 1955 mm |
Šírka: | 760 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 173 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBF 125' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBF 125' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBF 125 2009' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBF 125' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!