ISSN 1336-6491 | Online: 1791 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29891
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17658)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)
Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (88)  [Verzia pre tlač] Tlač

Americká legenda Buell končí!!!

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6666 [Bleskovky - Novinky]

Kríza berie motorkárskemu svetu legendu, stroje s neskutočným duchom, stoje Erica Buella...

Oznam bol zverejnený dnes poobede priamo zakladateľom tejto legendárnej značky, na oficiálnej stránke www.buell.com.

Erik naozaj smutným hlasom ďakuje zákazníkom za ich podporu a tvrdí, že je hrdý na to, čo on a jeho firma dokázala za posledné tri dekády. Dodáva, že všetky záväzky a záruky budú dodržané s podporou Harley-Davidson. Limitovaná zásoba strojov Buell je ešte stále dostupná u dílerov, no žiaden nový stroj už fabriku neopustí.

Pozri si video tu: www.buell.com/en_us - samozrejme v angličtine.

Eric Buell: "Ahojte, som Eric Buell, náš malý tím staval americké športové motocykle od roku 1983. Stavali sme úžasné stroje na svetovej úrovni. Takže je to pre mňa veľmi ťažký okamih, keďže musím oznámiť, že padlo rozhodnutie, že už nebudeme vyrábať motocykle Buell."

"Bola to skutočná česť pre mňa pracovať spolu s mojimi zamestnancami a našimi dodávateľmi. My sme predstavili mnohé koncepty ako prví: ako centralizáciu hmotnosti, ZTL brzdy, tlmič výfuku pod motorom a umiestnenie paliva do rámu..."

"...my sme dokázali, že malá skupina naozaj zapálených ľudí môže postaviť konkurenčný stroj oproti veľkým firmám... Ja osobne sa teším na spoluprácu s Harley-Davidson, kde budem prinášať inovatívne technológie..."

Mne ostáva dodať, že napriek tomu, že som Buell-a nikdy nevlastnil, je to stroj, ktorý som obdivoval od svojej "motorkárskej perinky", čias keď som sedlal Simson a zakladal tento web. Veď nie je náhoda, že práve Buell už toľké roky svieti v hlavičke webu motoride.sk priamo pod logom...

Video: História Buell (EN):

Pridané: 15.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (88)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »