Anketa:
Triumph Adventurer 900, Moderný klasik ako definitívne riešenie 2/2
ZdieľaťPridané: 30.12.2009 Autor: loobo
Čitatelia: 16029 [Vaše stroje]
Za mierny nedostatok považujem, že nádrž nie je uzamykateľná a motocyklu chýba palivomer. Myslím si, že pri objeme motora by mohla mať motorka nádrž viac ako len 15 litrov včítane „rezervy“. Príčinou môže byť nádržka chladiacej kvapaliny schovaná pod nádržou.
Pekná, ale len 15-litrová nádrž |
Zdá sa mi, že predná brzda by mohla byť o trošku účinnejšia; situáciu zachraňuje motor, ktorý pri decelerácií brzdí celkom účinne. Páči sa mi, že brzdenie motora sprevádza výrazná dunivá zvuková kulisa výfuku.
Adventurer sa na ceste teší pozornosti okolia a nejde nevšimnúť si ho. Po natankovaní na „českom slovnafte“ ma nenápadne obklopila sada japonských turistov vybavená fotoaparátmi. :) Adventurer je pre mňa elegantný klasický motocykel, ideálny pre „dobrodruha“ akým som Ja. :) Nad predajom motorky neuvažujem a tak sa zdá, že Adventurer je mojím „definitívnym riešením“.
Pripájam názor Noob-a, ktorý mi pomohol pri dovoze tohto Triumpha na „rodnú hrudu“, za čo som mu vďačný.
Vysoké „rajdy“ a nízky posed. Adventurer je niečo medzi veľmi dynamickým čoprom a naháčom. No nerád by som ho zaradil do prvej či druhej kategorie, pretože je „svojský“ vyznačujúci sa výraznými retro prvkami, vďaka ktorým sa teší nezvyčajnej pozornosti nielen vyznávačov klasickej línie. Obzvlášť výrazné sú mohutné výfuky, vypletané kolesá, či masívne oku lahodiace chrómovanie.
Jazda na Triumphe je zábavná, užíval som si zátah motora a taktiež prejazdy zákrut, do ktorých vchádza s neuveriteľnou ľahkosťou. Motor reaguje na záťah plynovej rukoväte okamžite .Jazdenie je odlišné v porovnaní s jazdou napr. na cestnom endure, kde som videl autám ponad strechy. Na Adventureri, ste pekne nizučko, takmer sedíte na ceste. Predbiehanie zvláda s ľahkosťou. Takmer 70 koníkov je zárukou dostačujúceho výkonu, má krásny, pomerne netypický „vrtuľkový“ zvuk. Do 130 km/h je to bez štítu celkom pohoda, po tejto hranici už cítiť mierny tlak náporového vetra na ruky a telo, čo po dlhšej jazde znamená tŕpnutie prstov.
Farebná kombinácia zlatej a smotanovej je to najlepšie, čo som za posledné roky videl. No musím povedať, že keď som Loobovho Triumpha videl po prvý krát (iba na fotke), nepáčila sa mi farba a ani motorka, ako celok. Opäť sa potvrdilo, že je lepšie 1 krát skúsiť a vidieť na vlastné oči, ako 100 krát vidieť na fotke – fotky niekedy klamú. Myslím že bude dôstojný „nástupca“ Zefíra – predchádzajúcej Loobo-vej motorky. :)
Plusy a mínusy
Výborný motor, odstupňovanie prevodov, ovladátelnosť, stabilita na ceste, príjemná mechanická hlučnosť motora, veľkorysé chrómovanie, imidž, je to Triumph, retrospektívny vzhľad, podarená farebná kombinácia, konečne jednosedlo, s mínusmi na pravej strane tejto tabuľky sa dá žiť, ...No a hlavne je moja:) | Objem nádrže, chýba palivomer, úzke rukoväte, výfuk by mohol byť trošku hlučnejší, chýbajúci zámok viečka nádrže paliva, kohútik prívodu paliva treba pri odstavení motorky prepínať do pozície Off, vzhľadom k hmotnosti slabšia predná brzda, žiadne odkladacie priestory, čo mi trošku vadí tak je to stúpačka blízko výfuku (Stáva sa, že pri vysadaní alebo nasadaní šuchnem podrážku o výfuk. Výsledkom je šmuha, ktorá sa ťažko čistí.), ceny dielov na ebay.co.uk su oproti Zefírovi dvojnásobné |
Porovnanie motoriek chopper/cruizer:
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Suzuki | Triumph |
Model: | VT 1100 ACE Shadow | VS 800 Intruder | VL 800 Intruder Volusia | Adventurer |
Rok: | 1995 | 1995 | 2002 | 1996 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1099 ccm | 805 ccm | 805 ccm | 885 ccm |
Max. výkon: | 51.0 k (37.5 kW) / 4500 ot. | 60.9 k (44.8 kW) / 6500 ot. | 71.0 k (52.2 kW) / 8000 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 88.3 Nm / 2500 ot. | 73.6 Nm / 5500 ot. | 72 Nm / 4800 ot. | |
Kompresný pomer: | 9.4:1 | 10.0:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 83.0 x 74.4 mm | 76 mm x 65 mm | ||
Palivový system: | karburátor(y) | karburátor | ||
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | ||
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | ||
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | |||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | |||
Pneu vpredu: | 130/90-16 | 110/80-ZR18 | ||
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | bubnová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm | |||
Pneu vzadu: | 170/80-15 | 160/80-ZR16 | ||
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 260 kg | 200 kg | 239 kg | 225 kg |
Výška sedla: | 730 mm | 685 mm | 700 mm | 750 mm |
Šírka: | 985 mm | |||
Svetlá výška: | 140 mm | |||
Objem nádrže: | 17 l |
Porovnanie motoriek naháč:
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | Suzuki | Yamaha | Triumph |
Model: | BT 1100 Bulldog | GSX 1400 | V-Max 1200 | Adventurer |
Rok: | 2002 | 2002 | 1998 | 1996 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Chopper/Cruiser | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1063 ccm | 1401 ccm | 1198 ccm | 885 ccm |
Max. výkon: | 65.9 k (48.5 kW) / 5500 ot. | 101.5 k (74.6 kW) / 6500 ot. | 99.4 k (73.1 kW) / 8000 ot. | 71.0 k (52.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88.2 Nm / 4500 ot. | 126 Nm / 5000 ot. | 101 Nm / 3000 ot. | 72 Nm / 4800 ot. |
Kompresný pomer: | 8.3:1 | 9.5:1 | 10.0:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 95.0 x 75.0 mm | 81.0 x 68.0 mm | 76 mm x 65 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | karburátor | ||
Rozvod: | OHC | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | |
Sekundárny pohon: | kardan | |||
Zdvih vpredu: | 130 mm | |||
Zdvih vzadu: | 113 mm | |||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 320 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 58W | 110/80-ZR18 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 285 mm | ||
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 | 190/50-ZR17 73W | 160/80-ZR16 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 229.5 kg | 228 kg | 262 kg | 225 kg |
Výška sedla: | 812 mm | 775 mm | 710 mm | 750 mm |
Šírka: | 800 mm | 810 mm | ||
Svetlá výška: | 168 mm | 130 mm | ||
Objem nádrže: | 22 l | |||
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 230 km/h |
VIDEOGALÉRIA
Zvuk motora, Triumph Adventurer 900
Triumph motorcycle timeline 2009
Triumph Motorcycles Factory Film, časť 1
Triumph Motorcycles Factory Film, časť 2
Triumph Motorcycles Factory Film, časť 3
Pridané: 30.12.2009 Autor: loobo Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Triumph Adventurer 1996:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Adventurer |
Rok: | 1996 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 885 ccm |
Max. výkon: | 71.0 k (52.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 72 Nm / 4800 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 mm x 65 mm |
Palivový system: | karburátor |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-ZR18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm |
Pneu vzadu: | 160/80-ZR16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 225 kg |
Výška sedla: | 750 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Triumph Adventurer' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Triumph Adventurer' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Triumph Adventurer 1996' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Triumph Adventurer' na www.google.com