Anketa:
Predstavenie športového klubu Motovia Motoclub
ZdieľaťPridané: 22.04.2010 Autor: derbiTV
Čitatelia: 3898 [Šport - Cestné Motocykle]
Prinášame vám pohľad na motocyklový klub MOTOVIA Michalovce.
MOTOVIA vznikla z potreby formálneho zastrešenia našich činností v oblasti „motocyklizmu“ v roku 2001. Združila motorkárov z regiónu Zemplínu , ktorých aktivity sa datujú až do roku 1977. Členská základňa sa po rokoch ustálila na čísle 16. Máme medzi sebou dvoch majstrov Slovenskej Republiky v triedach 250GP a 600. Jednotliví členovia klubu sa pravidelne zúčastňujú na pretekoch cestných motocyklov v zóne strednej Európy. Zastúpenie máme v troch triedach a to Alpe-Adria 125SP, Old-Timer a Minibike racing. V jednotlivých kubatúrach nás reprezentujú nasledovní pretekári, ktorí nám prezradili aj plány na tohtoročnú sezónu.
![]() |
Pretekári 125SP |
125SP
Peter Rauch: Môj plán je relatívne jednoduchý. V prvom rade sa môže stať, že žiadna sezóna nebude. Ten lepší prípad by bol, keby bola. A ak bude, tak by som rád absolvoval celé slovenské majstrovstvá a chcel by som sa posunúť vo výsledkoch trochu vyššie. Znova by som sa chcel umiestniť v rámci hodnotenia Alpsko-Jadranského šampionátu, minimálne v prvej desiatke. Teraz je pred nami Hungaroring, na ktorý sa chystám, tak dúfam, že to s posilnenou technikou vyjde.
Jozef Oravský: Sezóna 2010 pre náš tím vyzerá priaznivo. Rozmanitosť tratí a avizované pribudnutie konkurencie v našej triede zo strany slovenských jazdcov poukazujú na skvalitnenie M SR a dúfajme aj AA.
Cieľ je jasný: absolvovať kompletný slovenský šampionát a čo najlepšie sa umiestniť v jednotlivých pretekoch triedy 125 SP. Pri pohľade do kalendára je pre mňa otázny Pannoniaring, ktorý sa koná v skúškovom období. Dúfam, že naša snaha v rámci možností čo najlepšie pripraviť motocykel sa nám vyplatí. Do tímu sme za mechanika prijali Jozefa Raucha, ktorý sa bude starať o technickú vybavenosť. Verím, že sa nám naskytne príležitosť nadviazať partnerské vzťahy so sponzormi, aby sme si mohli užiť kvalitné pretekanie. Momentálne to vyzerá na financovanie z vlastných zdrojov, t.j. núdzový režim.
Teším sa na stretnutie s každým priaznivcom motocyklového športu v sezóne 2010.
Old-Timer
Jozef Rauch: Táto sezóna pre mňa nebude jednoduchá. Najmä z pohľadu finančnej stránky. V triede Old- Timer túto sezónu ale pribudlo do kalendára viacero tratí ako je napríklad Rijeka alebo Slovakiaring, čo by som chcel absolvovať. Samozrejme s nepotešením hľadím na správu, že sa nebudú konať preteky na letisku v Boľkovciach. Kompenzovať to ale budú Kopčany a Nové Mesto. Moja motorka do sezóny ostáva nezmenená, stále pôjdem na Honde CB 500f v triede Classic 500. Mojich kolegov určite podporím na podujatiach Alpe-Adria.
![]() |
Jozef Rauch |
Ostáva nám tešiť sa a túžobne očakávať čo nám motocyklový šport prinesie tento rok.
Pavol Mika: S motorkami som spätý už dlho, ale až minulý rok sa mi podarilo začať pretekať. Boli to práve preteky v Boľkovciach. Jazdím na Yamahe RD 250 a túto sezónu chcem absolvovať Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky v triede Old-Timer, ostáva ale otázne ktoré preteky presne pôjdem. Na prvé podujatie na Hungaroringu som prihlásený a dúfam, že ma nezastaví nádcha. Ak ale prídem, bude to pre mňa premiéra na ozajstnom motodrome s plnou podporou celého klubu.
![]() |
Pavol Mika |
Minibike
Peter Rauch: Podujatia Minibikov som naplno absolvoval v roku 2007. Bol to český šampionát Czech senior open. Potom ale znova prišli veľké motorky a ja som to už časovo nezvládal. Na minibiky sme ale nezanevreli. Je to dobrý tréning a ja dúfam, že to bude pre našu mládež v Motovii dobrý základ pre budúci progres.
![]() |
Family biznis |
Motoviu môžete v tejto sezóne stretnúť na týchto podujatiach.
- Majstrovstvá SR
- 24.-25. 04. Hungaroring
- 15.-16. 05. Brno
- 05.-06. 06. Pannoniaring
- 03.-04. 07. Slovakiaring
- 24.-25. 07. Most
- 07.-08. 08. Poznaň
- 28.-29. 08. Rijeka
- Old-Timery
- 24.-25. 07. Kopčany (Road Racing)
- 07.-08. 08. Nové Mesto nad Váhom (Regularity)
- 18. 09. Hlohovec (Regularity)
- 25.09. Holíč (Regularity)
O výsledkoch jazdcov z jednotlivých podujatí vás budeme pravidelne informovať vo forme tlačových správ celú pretekársku sezónu. Viac o motoclube na www.motovia.sk.
foto: archív motovia
Pridané: 22.04.2010 Autor: derbiTV Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!