Anketa:
Kawasaki ZX7R 1999
ZdieľaťPridané: 02.08.2010 Autor: striedmy
Čitatelia: 13399 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tento článok je vlastne priamym pokračovaním čítania o mojej bývalej Kawasaki ZXR 750 J , kde sa pokúsim svojským spôsobom porovnať modely ZXR750J 91“a ZX7R 99“ dojmami užívateľa.
Jazdecké pozície sú si veľmi podobné, ZXR sa mne zdala biť pohodlnejšia, možno tomu prispieva aj širšia nádrž ZX7R. Pri vyššej rýchlosti na nerovnejšom povrchu som si stehná vedel lepšie umiestniť a zatlačiť na staršom modely. ZX7R dostala zaoblenejšie sedlo a aj vibrácie v riadidlách sú menšie i keď zápästie dostáva zabrať u oboch modeloch. Myslím si že ani jedna nieje nepohodlná a dá sa precestovať aj viac km. Aj pri mojej výške 2m sa viem celkom pohodlne na moto umiestniť. Zmeny polohy posedu sú však vylúčené.
![]() |
Rozdiel jazdných vlastností je viac badateľný. ZXR bola použiteľná od 5000ot/min, nižšie otáčky jej nesedeli, v strede to tiež nebolo najlepšie, ozajstné peklo sa konalo od 8000ot/min.
Rozsah použiteľných otáčok ZX7R je širší a priebeh lineárnejší. Markantnejší nárast sily ako je tomu pri ZXR sa nekoná. Motor ťahá plynule už od 2500ot/min, lepšie je však držať sa 4500ot/min, hlavne pri vyššom prevodovom stupni, inak je reakcia na pridanie plynu slabá.
Od 8000ot/min je to pôžitok. Keby som to mal zhrnúť tak lepší stred, ešte lepší vrch, slabší spodok, ale z lepším hladším a plynulejším priebehom bez dier ako tomu bolo pri ZXR 750. Pri rýchlosti 200km/h ešte slušne reaguje na pridanie plynu. Niekto udáva maximálku 270km/h, ja by som povedal že reálnejších je 250. Je cítiť tých pár koníkov navyše, spolu 122. Dá sa 50km/h na 6.prevodom stupni, ale aj 200 na 3.
![]() |
Spotreba sa pohybuje od ťažko uskutočniteľných 6 litrov po ľahko prekročiteľných 10 litrov na 100km.
Radenie rýchlostí si vyžaduje viac pozornosti a je otázkou zvyku, zmizli pseudo neutrály, radenie je hladké a tichšie.
Podvozok ZXR je jednoznačne tvrdší, ZXR je menšia, ľahšia a aj o trochu ľahšie ovládateľná. ZXR/ZX7R sú však svojou stabilitou známe a za jazdy tých približne 240kg jazdec necíti. V kombinácii z kvalitnými pneumatikami je to pán zákruta. Oproti dnešným športovým 600cc je to však min o 30kg viac. Manipulácia pri státí, otáčaní, nejaké to odrážanie nohami, posúvanie sa, si vyžaduje viac sily a šikovnosti.
![]() |
Štvorpiestikové brzdy nahradili šesťpiestikové Tokico na kotúče z priemerom 320 mm. Nástup brzdnej sily je akýsi vlažný, potom sa platničky chytia a brzdiaci účinok je naozaj silný a tento 240kg kus bezpečne zastavia, či spomalia.
Zmeny: spoľahlivosť je vzorová, zmizli problémy zo spojkou, spotreba oleja ZX7R je nulová, bol zosilnený rám, skrátený zdvih o 2,6mm, zosilnený kľukový hriadeľ a hlavné ložiská, zvýšená životnosť prevodovky. Kokpit dostal spredu dva otvory systému ram-air a sú preč najkrajšie časti – agresívne hadice vchádzajúce do nikam a zadný plastový blatník. Chýba mi palivomer. Pribudlo projektorové svietidlo a viditelnosť za jazdy v noci sa zhoršila. Z veľkého kusu motorky sa stal ešte väčší a mohutnejší, ale žiaľ aj ťažší.
![]() |
Zvuk motorov ZXR/ZX7R je nezameniteľný, blok ZX7R má tichší chod, preč je tichý šramot, rinčanie, neidentifikovateľné cinkanie starej ZXR750 pre ktorú to bol normálny prejav.
ZX7R je dôkazom toho, že motocykel nemusí biť najnovším modelom, najľahším, najvýkonnejším. Skutočným príbehom ZX7R je pocit z jazdy.
Všetkým milovníkom tejto značky odporúčam: www.kawasakiclub.sk
![]() |
Pridané: 02.08.2010 Autor: striedmy Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki Ninja ZX-7R 1999:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Ninja ZX-7R |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 748 ccm |
Max. výkon: | 123.8 k (91.0 kW) / 11800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 78 Nm / 9300 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.0 x 44.7 mm |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm |
Pneu vzadu: | 190/50-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 234 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 255 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s |
Spotreba paliva: | 6.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 195 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki Ninja ZX-7R' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki Ninja ZX-7R' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Ninja ZX-7R 1999' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Ninja ZX-7R' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!