Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1566 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28483
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16965)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11518)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Môj moto príbeh. Od ľadvinky k Aprilii Pegaso

 Zdieľať

Pridané: 03.12.2010 Autor: alle
Čitatelia: 10654 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak ako to vlastne celé začalo. Ja a motorky cez ľadvinku až k Aprilii Pegaso.

Popravde k motorkám som nikdy blízko nemal. Žijem v meste, bol som síce vychovávaný skôr na dedine, kde som trávil dosť veľa času, lebo mesto mi nikdy nevoňalo ale k motorkám som sa nejako nedostal. Garáž nemáme čiže ani to nebolo kde dať a doma o tom nikto nechcel ani počuť. Ale všetko sa začalo postupom času meniť, keď "zelený", čiže aj môj otec, ktorý je už momentálne na dôchodku, dostali motorky, konkrétne ide o Hondu Deaville.

 Honda Deaville
Honda Deaville

A takto mal otec k motorkám čoraz bližšie až nakoniec na jar, keď v Poprade otvorili Hondu, si kúpil Transalpa. Chcel som sa povoziť aj ja tak mi zohnal prilbu a už sme jazdili spolu. Ja ako ľadvinka :) A aj keď som bol len ľadvinkou motorky sa mi začali páčiť čoraz viac a viac. K motorkárom som mal väčší rešpekt a reči ako "šialený motorkár" alebo dobrovoľný darca orgánov som už nechcel ani počuť. Samozrejme byť ľadvinkou ma už nebavilo a chcel som motorku aj ja. Keďže v októbri bolo už dávno po sezóne tak som čakal aj "zimné ceny". Tak sme hľadali nejakú moto. Na inzerátoch sa mi celkom zapáčila jedna KLE 500. Dvojbuch síce starší ale na foto vyzerala celkom ok tak sme sa išli na ňu pozrieť do Kežmarku aj s mechanikom (Diki Miško). Noo a tu platilo pravidlo na fotke nebo a dudy ale v reále na tom moto bola dosť biedne. Išla len na jeden valec, zastriekaný motor, teleskopy vytečené proste hrôza. Hľadáme ďalej a potom si otec spomenul na jedného kamaráta vo Svite. Predáva jazdenky a tak sme sa tam išli pozrieť a keď som tam vošiel, okamžite mi padol do oka pegasík, ktorý stál hneď pri vchode. Rotax, karbáč, 2001 na číslach, paráda. Tak asi o týždeň nato sa tato obliekol. Zaviezol som ho do predajne. Chlapci v servise v nej zatiaľ vymenili olej a filter na počkanie. Tato nasadol a hurá ku rodinke do drevenice.

 Pegasík pred drevenicou tesne po prevoze
Pegasík pred drevenicou tesne po prevoze

Takže motorku už mám. Teraz sa už len naučiť jazdiť. Tréner bol samozrejme otec, no priznám sa začínal som dosť s neistotou a strachom. Akonáhle som už trocha prekonával ten strach a mal nohy stále na stupačkách už som mal len úsmev na tvári. Iba som jazdil a jazdil, a potom z nej nie a nie zosadnúť. Na ďalší deň sme si spravili výlet na Vernár. Bola zima jak hovädo ale ako tréning ideálne. Len keď sme išli stále čoraz vyššie a videl som tú mokro-lesklú cestu a sneh pri ceste... Druhý deň na motorke a hneď toto. No išli sme opatrne. Výlet bol super a vďaka bohu sa nič nestalo a po ceste sme aj zakývali pár kolegom čo išli okolo.

 foto bývala pila vydrník
foto bývala pila vydrník

V piatok po škole už celý nedočkavý zase sadám na pegasíka, že si ho idem vyskúšať aj v teréne. Tak som sa vybral na bývalú pílu vo Vydrníku. Trošku sa s ňou viac zoznámiť. No až na tom blate a pilinách som si uvedomil jej kilečká, ale ináč poslúchala a ani raz mi neľahla na zem. I keď priznám sa pár krát nechýbalo veľa...

 Príprava na cestu do úlože
Príprava na cestu do úlože

Na tento výlet som sa tešil. Počasie bolo úplne ideálne. V Levoči na Shellke sme natankovali a hurá na Úložu. Škoda, že som nespravil zopár fotiek ale bolo tam neskutočne krásne. Všetko v jesenných farbách, žiadne plechovice, len naše mašinky, tiene a my. Bola to úžasná bodka za týmto rokom a už sa teším na ďalšiu sezónu. Joj nech už je Jar. Tak toto bol môj menší moto-príbeh dúfam že sa páčil.

Pridané: 03.12.2010 Autor: alle Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Aprilia Pegaso 650 2001:

Foto:
Aprilia Pegaso 650 2001
Všeobecné informácie:
Výrobca:Aprilia
Model:Pegaso 650
Rok:2001
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:651.8 ccm
Kompresný pomer:9.1:1
Vŕtanie x Zdvih:100.0 x 83.0 mm
Palivový system:karburátor(y)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Zdvih vpredu:180 mm
Zdvih vzadu:165 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:100/90-19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:130/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:161 kg
Výška sedla:845 mm
Šírka:880 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:22 l
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.

Ďalšie vtipy »