Anketa:
Prvých 46 km za hodinu na Kawasaki Er-6n
ZdieľaťPridané: 04.03.2011 Autor: MONDi
Čitatelia: 15759 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nie, niee. Titulok nenaznačuje moju maximálnu dosiahnutú rýchlosť 46km/h, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať, ale mojich prvých 46 km za jednu hodinu jazdy na mojej novej Er-ke.
Na stránke som sa zaregistroval až po kúpe motorky a čo nevidím, foto mojej žabky na úvodnej stránke. Aj to mi pripomenulo, že sa mi patrí napísať aspoň pár viet. Pred týždňom o takomto čase som ešte len čítal vaše cestopisy, recenzie, články a dnes ich už aj píšem. Pomohli mi rozhodnúť sa pri výbere stroja. Pôvodne som sa zameral hlavne na inzeráty Suzuki SV-650, keďže o tejto motorke je všeobecne známe, že je vhodná pre začiatočníka. Nie som žiadny zelenáč, nakoľko mám natočených niekoľko desiatok kilometrov na poldecovom Simsone v pomere asi 1:1, jazdenie:tlačenie.
![]() |
Simson S51, moj ex body-builder-fitness trenažér |
Nainfikoval ma a chrobáka do hlavy mi dal môj Big Brother, s ktorým som sa vozil ako ruksak (ľadvinka) na jeho Yamahe TDM. Rozhodoval hlavne dizajn, manévrovateľnosť vhodná aj pre nie moc skúseného jazdca, pohodlný posed s ktorým by sa dala absolvovať aj dlhšia turistika a samozrejme pomer cena-výkon. Viac menej jasno som mal hneď pri prvom uložení mojich zadných sedacích partií na Kawasaki Er-6n. Na farbe vraj nezáleží, ale na zelenú sa hodí najviac Kawasaki a naopak.
![]() |
Moja žabka |
Ťažisko motocykla je pomerne nízko položené, čo pomáha pri manipulácii na mieste a dáva celkom slušný pocit sucha a istoty, že ho pri náklone na mieste hneď nepoložíš. Vďaka malým rozmerom, nízkemu posedu a zúženému sedadlu máš pri mojich 177cm pevnú pôdu pod nohami. Trošku mi vadí, že v základnej výbave nie sú cúvacie senzory, nakoľko výhľad v spätných zrkadlách za seba nie je najlepší. Už sa neurazím, keď mi niekto povie, že mám „široké lakte“.
![]() |
Autoškola - Jawa 650 Classic |
Vodičák som si rozšíril o A-čko len nedávno, pred tromi mesiacmi v decembri na Jawe 650 Classic. Tie rozlámané kužele zaplatím, sľubujem :-)... ale nie, slalom išiel v pohode, bez ujmy. Teoretická časť bola zvládnutá bez problémov, keďže jazdím autom. A to úplne všade. Tak som si povedal, že obmedzím vyvážanie sa autom a kúpil som si motorku.
![]() |
Poznáš ten pocit. Týždeň pred „štedrým dňom“, darček je kúpený, ale je v skrini, pretože ešte nenastal ten správny dátum – dátum plusových teplôt. Je začiatok februára, všetko biele a ty štartuješ všetky možné fény, nech sa len ten sneh roztopí. Vrčím... :( Aj sa roztopil, ale teplý sneh je stále len studená voda. Dva slnečné dni počítam paličky na teplomery, je ich osem. Ponáhľam sa večer z práce, osedlávam, na pumpe ešte podkúvam pneumatiky na správny tlak a vyrážame. Vrčí motorka, konečne :)
![]() |
Vrčím ja, vrčí ona :) |
Skúšam... dole-hore-dole-hore-hore-hore-hore-hore a je tam 6-ka. Zrazu som mimo mesta. Sneh zmizol, voda zmizla, posypový štrk ostal. Nevadí, vozím sa späť do mesta. Ľudia na zástavke, semafór. Pohľady na krásnu mašinu? Pohľady na šialenca v zime? 1-2-plný... zmizol som aj ja. Dosť bolo rozkoše, primŕza, je tma. Na začiatok stačilo. Ešte raz ten zvuk... áno je ho počuť.
![]() |
Tu už na prvom výlete spolu s mojim BBB |
Pridané: 04.03.2011 Autor: MONDi Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki ER-6n 2009:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | ER-6n |
Rok: | 2009 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1405 mm |
Dĺžka: | 2100 mm |
Šírka: | 760 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 15.5 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki ER-6n' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki ER-6n' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki ER-6n 2009' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki ER-6n' na www.google.com

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!