Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1642 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvých 46 km za hodinu na Kawasaki Er-6n

 Zdieľať

Pridané: 04.03.2011 Autor: MONDi
Čitatelia: 15642 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nie, niee. Titulok nenaznačuje moju maximálnu dosiahnutú rýchlosť 46km/h, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať, ale mojich prvých 46 km za jednu hodinu jazdy na mojej novej Er-ke.

Na stránke som sa zaregistroval až po kúpe motorky a čo nevidím, foto mojej žabky na úvodnej stránke. Aj to mi pripomenulo, že sa mi patrí napísať aspoň pár viet. Pred týždňom o takomto čase som ešte len čítal vaše cestopisy, recenzie, články a dnes ich už aj píšem. Pomohli mi rozhodnúť sa pri výbere stroja. Pôvodne som sa zameral hlavne na inzeráty Suzuki SV-650, keďže o tejto motorke je všeobecne známe, že je vhodná pre začiatočníka. Nie som žiadny zelenáč, nakoľko mám natočených niekoľko desiatok kilometrov na poldecovom Simsone v pomere asi 1:1, jazdenie:tlačenie.

 Simson S51, moj ex body-builder-fitness trenažér
Simson S51, moj ex body-builder-fitness trenažér

Nainfikoval ma a chrobáka do hlavy mi dal môj Big Brother, s ktorým som sa vozil ako ruksak (ľadvinka) na jeho Yamahe TDM. Rozhodoval hlavne dizajn, manévrovateľnosť vhodná aj pre nie moc skúseného jazdca, pohodlný posed s ktorým by sa dala absolvovať aj dlhšia turistika a samozrejme pomer cena-výkon. Viac menej jasno som mal hneď pri prvom uložení mojich zadných sedacích partií na Kawasaki Er-6n. Na farbe vraj nezáleží, ale na zelenú sa hodí najviac Kawasaki a naopak.

 Moja žabka
Moja žabka

Ťažisko motocykla je pomerne nízko položené, čo pomáha pri manipulácii na mieste a dáva celkom slušný pocit sucha a istoty, že ho pri náklone na mieste hneď nepoložíš. Vďaka malým rozmerom, nízkemu posedu a zúženému sedadlu máš pri mojich 177cm pevnú pôdu pod nohami. Trošku mi vadí, že v základnej výbave nie sú cúvacie senzory, nakoľko výhľad v spätných zrkadlách za seba nie je najlepší. Už sa neurazím, keď mi niekto povie, že mám „široké lakte“.

 Autoškola - Jawa 650 Classic
Autoškola - Jawa 650 Classic

Vodičák som si rozšíril o A-čko len nedávno, pred tromi mesiacmi v decembri na Jawe 650 Classic. Tie rozlámané kužele zaplatím, sľubujem :-)... ale nie, slalom išiel v pohode, bez ujmy. Teoretická časť bola zvládnutá bez problémov, keďže jazdím autom. A to úplne všade. Tak som si povedal, že obmedzím vyvážanie sa autom a kúpil som si motorku.

Poznáš ten pocit. Týždeň pred „štedrým dňom“, darček je kúpený, ale je v skrini, pretože ešte nenastal ten správny dátum – dátum plusových teplôt. Je začiatok februára, všetko biele a ty štartuješ všetky možné fény, nech sa len ten sneh roztopí. Vrčím... :( Aj sa roztopil, ale teplý sneh je stále len studená voda. Dva slnečné dni počítam paličky na teplomery, je ich osem. Ponáhľam sa večer z práce, osedlávam, na pumpe ešte podkúvam pneumatiky na správny tlak a vyrážame. Vrčí motorka, konečne :)

 Vrčím ja, vrčí ona :)
Vrčím ja, vrčí ona :)

Skúšam... dole-hore-dole-hore-hore-hore-hore-hore a je tam 6-ka. Zrazu som mimo mesta. Sneh zmizol, voda zmizla, posypový štrk ostal. Nevadí, vozím sa späť do mesta. Ľudia na zástavke, semafór. Pohľady na krásnu mašinu? Pohľady na šialenca v zime? 1-2-plný... zmizol som aj ja. Dosť bolo rozkoše, primŕza, je tma. Na začiatok stačilo. Ešte raz ten zvuk... áno je ho počuť.

 Tu už na prvom výlete spolu s mojim BBB
Tu už na prvom výlete spolu s mojim BBB

Pridané: 04.03.2011 Autor: MONDi Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki ER-6n 2009:

Foto:
Kawasaki ER-6n 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:ER-6n
Rok:2009
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm
Max. výkon:72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:66 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.3:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 60
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:200 kg
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1405 mm
Dĺžka:2100 mm
Šírka:760 mm
Výška:1100 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:15.5 l
Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »