Anketa:
Prvých 46 km za hodinu na Kawasaki Er-6n
ZdieľaťPridané: 04.03.2011 Autor: MONDi
Čitatelia: 15642 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nie, niee. Titulok nenaznačuje moju maximálnu dosiahnutú rýchlosť 46km/h, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať, ale mojich prvých 46 km za jednu hodinu jazdy na mojej novej Er-ke.
Na stránke som sa zaregistroval až po kúpe motorky a čo nevidím, foto mojej žabky na úvodnej stránke. Aj to mi pripomenulo, že sa mi patrí napísať aspoň pár viet. Pred týždňom o takomto čase som ešte len čítal vaše cestopisy, recenzie, články a dnes ich už aj píšem. Pomohli mi rozhodnúť sa pri výbere stroja. Pôvodne som sa zameral hlavne na inzeráty Suzuki SV-650, keďže o tejto motorke je všeobecne známe, že je vhodná pre začiatočníka. Nie som žiadny zelenáč, nakoľko mám natočených niekoľko desiatok kilometrov na poldecovom Simsone v pomere asi 1:1, jazdenie:tlačenie.
Simson S51, moj ex body-builder-fitness trenažér |
Nainfikoval ma a chrobáka do hlavy mi dal môj Big Brother, s ktorým som sa vozil ako ruksak (ľadvinka) na jeho Yamahe TDM. Rozhodoval hlavne dizajn, manévrovateľnosť vhodná aj pre nie moc skúseného jazdca, pohodlný posed s ktorým by sa dala absolvovať aj dlhšia turistika a samozrejme pomer cena-výkon. Viac menej jasno som mal hneď pri prvom uložení mojich zadných sedacích partií na Kawasaki Er-6n. Na farbe vraj nezáleží, ale na zelenú sa hodí najviac Kawasaki a naopak.
Moja žabka |
Ťažisko motocykla je pomerne nízko položené, čo pomáha pri manipulácii na mieste a dáva celkom slušný pocit sucha a istoty, že ho pri náklone na mieste hneď nepoložíš. Vďaka malým rozmerom, nízkemu posedu a zúženému sedadlu máš pri mojich 177cm pevnú pôdu pod nohami. Trošku mi vadí, že v základnej výbave nie sú cúvacie senzory, nakoľko výhľad v spätných zrkadlách za seba nie je najlepší. Už sa neurazím, keď mi niekto povie, že mám „široké lakte“.
Autoškola - Jawa 650 Classic |
Vodičák som si rozšíril o A-čko len nedávno, pred tromi mesiacmi v decembri na Jawe 650 Classic. Tie rozlámané kužele zaplatím, sľubujem :-)... ale nie, slalom išiel v pohode, bez ujmy. Teoretická časť bola zvládnutá bez problémov, keďže jazdím autom. A to úplne všade. Tak som si povedal, že obmedzím vyvážanie sa autom a kúpil som si motorku.
Poznáš ten pocit. Týždeň pred „štedrým dňom“, darček je kúpený, ale je v skrini, pretože ešte nenastal ten správny dátum – dátum plusových teplôt. Je začiatok februára, všetko biele a ty štartuješ všetky možné fény, nech sa len ten sneh roztopí. Vrčím... :( Aj sa roztopil, ale teplý sneh je stále len studená voda. Dva slnečné dni počítam paličky na teplomery, je ich osem. Ponáhľam sa večer z práce, osedlávam, na pumpe ešte podkúvam pneumatiky na správny tlak a vyrážame. Vrčí motorka, konečne :)
Vrčím ja, vrčí ona :) |
Skúšam... dole-hore-dole-hore-hore-hore-hore-hore a je tam 6-ka. Zrazu som mimo mesta. Sneh zmizol, voda zmizla, posypový štrk ostal. Nevadí, vozím sa späť do mesta. Ľudia na zástavke, semafór. Pohľady na krásnu mašinu? Pohľady na šialenca v zime? 1-2-plný... zmizol som aj ja. Dosť bolo rozkoše, primŕza, je tma. Na začiatok stačilo. Ešte raz ten zvuk... áno je ho počuť.
Tu už na prvom výlete spolu s mojim BBB |
Pridané: 04.03.2011 Autor: MONDi Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki ER-6n 2009:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | ER-6n |
Rok: | 2009 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1405 mm |
Dĺžka: | 2100 mm |
Šírka: | 760 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 15.5 l |
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!