Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2665 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29824
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17625)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12199)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

1. ročník stretnutia veteránov a ostatných motoriek Vlkanová 2011

 Zdieľať

Pridané: 06.06.2011 Autor: milanb4
Čitatelia: 7556 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Dňa 21.mája 2011 sa uskutočnil 1.ročník Stretnutia veteránov a ostatných motoriek vo Vlkanovej. Zišlo sa asi 150 motoriek a 15 áut veteránov. Počasie nám prialo, program bol tiež zaujímavý.

Po úspešnom absolvovaní nultého ročníka vlani sme sa rozhodli, že zorganizujeme aj 1.ročník Stretnutia veteránov a ostatných motoriek vo Vlkanovej. Začiatok bol od 10hodiny postupne sa začali schádzať motorkári aj autoveteráni. Do trinástej hodiny, kedy bol výjazd sa účastníci mohli zaregistrovať, občerstviť sa, zajesť si výborného motorkárskeho gulášu ktorého sa predalo až 500 porcií.

O trinástej hodine sme sa vydali na spoločnú jazdu z Vlkanovej cez obce Hronsek, Sliač, popri letisku cez obec Badín do Rakytoviec. Ďalej sme mali pokračovať cez Kremničku na začiatok Banskej Bystrice a cez prvý most starou cestou do Vlkanovej. Jazdu sme museli skrátiť, lebo v Rakytovciach nás zastihol dážď a preto sme nepokračovali do Kremničky, ale išli späť do Vlkanovej. Ten dážď nás iba trochu postrašil, cesta na križovatke pod Badínom do Vlkanovej bola suchá. Po dojazde bol pripravený ďalší program s moderátorom a množstvom súťaží.

Potom o šestnástej hodine sa konalo vystúpenie hudobnej skupiny Kabát Revival z Vráblov. Nesklamali bol to super zážitok. Za ich vystúpením bolo zlosovanie tomboly so zaujímavými cenami a prvou cenou skútrom v hodnote 1000 Eur. Po vylosovaní tomboly o osemnástej hodine vystúpila hudobná skupina Palo Drapák Band. Všetci, ktorí sa zúčastnili tohto koncertu boli milo prekvapení vystúpením Pala Drapáka, ktorý zaspieval svoje najväčšie hity a nové pesničky, ktoré sú super. Vyburcoval divákov starých aj mladých. Bolo to výborné vystúpenie. Určite ich pozveme aj na ďalší ročník.

Už máme množstvo nápadov do ďalšieho ročníka, veríme, že Vás nesklameme a budete odchádzať so stretnutia spokojní, ako tento rok. Ešte raz ďakujeme všetkým za účasť a už sa tešíme na ďalší ročník. Veríme, že bude ešte lepší ako tento a že budete odchádzať z tohto podujatia venovaného nielen veteránom spokojní.

Pridané: 06.06.2011 Autor: milanb4 Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »