Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1600 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Krásna Beštia - Yamaha YZF-R1

 Zdieľať

Pridané: 12.11.2003 Autor: pistik
Čitatelia: 31435 [Vaše stroje - Moja motorka]

Chcel by som Vám všetkým ukázať a zároveň sa popýšiť svojou "Beštiou".

"Beštiu" som si kúpil na začiatku sezóny, v Apríli 2003 po tom ako som zvažoval, akú motorku si kúpim, keďže pred tým som mal Hondu CBR 900 RR r.v 94 a Yamahu YZF 1000 R ThunderAce. Výkonovo som nechcel ísť veľmi dole a chcel som skúsiť niečo brutálnejšie. Uvažoval som, že chcem niečo do čoho iba strčím kľúč a nemusím na tom veľa upravovať.

Cez známych som sa dostal k tejto "Krásnej beštii". Je to r.v.1999 a prvź majiteľ motorky, ktorá bola kúpená na Slovensku sa s nou naozaj vyhral. Titánove zvody, Akrapovič vźfuk, Dynojet, race filter, tlmič riadenia, pancierové hadičky brzd-komplet, recingovy kit reťaze, Double buble veterný štít, zdvihnutý zadok, vymeniteľné sedadlo spolujazdca za kryt sedla vo farbe a vela ďalších drobností napr. modré závažia riaditok, modrý uzáver olejovej náplne, modré krytky vzduchových ventilov pneumatík atď. Ako sami uznáte, už som nemal čo veľmi zlepšovať. Vymenil som iba tankprotector za YZF od Harris a takisto aj rukoväte (silikónové priesvitné YZF).

Túto sezónu som najazdil zhruba 6000 km a to aj napriek tomu, že žijem v Bratislave a motorku mam doma v Košiciach. Moje očakávanie "bestia" predčila vo všetkom. Poslúcha na slovo a jediné čo treba vediet je "spratať sa do kože" Brutálna sila cca 165 koni sa musí krotiť a pri brutálnejšom pootočení rukoväťou plynu sa odlepí predné koleso od cesty aj na dvojke pri 140 km/h.

Maximálka končí pri digitálnom rýchlomeri na 298km/h!!! Nie je to síce 300 km/h ale pri váhe motorky je to naozaj dosť. V zákrutách je to úplná krása.
Jahodná pri Košiciach a Dargovský kopec by o tom mohli rozprávať. Na moje počudovanie dlhé cesty pri mojej výške 190 cm zvladne takisto veľmi dobre, iba v končekoch prstov je cítiť mravce. Je to tým že je nastavená na maximálne tvrdo kvôli zákrutám, ktoré zbožňujem. Toho roku sme zo známymi absolvovali cestu do Brna a spät po ose na GP Brno a výlet z Košíc cez Rožňavu, Dobšinský kopec, Stratenú, Banskú Bystricu, Šturec, Martin, Liptovský Mikuláš, cez Poprad a Prešov späť a to za jediný deň.

Pre porovnanie s inými strojmi, spotreba je približne o 0,5 - 1 liter vyžšia ako u CBR 900 RR r.v. 2000 ale tá ma vstrekovanie. Ovládateľnosť: podľa mňa sa Honda jazdcovi skôr dostane do rúk a na Yamahu si treba dlhšie zvykať, ale keď si človek zvykne tak Yamaha Vám dá viac radosti z jazdy. (môj osobný subjektívny názor!). Tažko porovnávať "beštiu" s ostatnými motorkami pretože jej výbava ju posúva niekam inam. Prejazdy zákrut z nerovnosťami ostatné motorky rozkolíše a "beštia" si iba trošku hupsne a páli ďalej. To je tá vec, na ktorú nedám dopustiť, stabilita. Je to super stroj a ťažko budem hladať niečo iné ak sa rozhodnem pre zmenu. Keď zmena tak radikálna. Uvažujem o Buell-i.(?!?)


Pridané: 12.11.2003 Autor: pistik Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha YZF-R1 1999:

Foto:
Yamaha YZF-R1 1999
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:YZF-R1
Rok:1999
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:152.2 k (111.9 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:108 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:11.8:1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 58.0 mm
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:135 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:190/50-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:205 kg
Výška sedla:820 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:269 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 214 km

Súvisiace články:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »