Anketa:
BMW R100GS
ZdieľaťPridané: 14.11.2003 Autor: kumic
[Vaše stroje - Moja motorka]
Toto je článok od Nemeckého motorkára, ktorý by rád budúci rok navštívil Slovensko.
Jeho text som preložil, ale je tu aj priložený pre tých, ktorým nieje angliština cudzia.
![]() |
Preložený text:
Takže kamarát aj ja chceme navštíviť Slovensko začiatkom júna budúceho roku. Blbé je, že budeme mať iba jeden týžďeň na celý výlet. Je to málo, ale nevadí. Čiže budeme musieť využiť tento čas veľmi intenzívne... podľa motta "Viac jazdi a menej pi" ;)
Ako vidíte ja som typ moto-cestovateľa, ktorý nemá rád strechu nad hlavou keď je na výlete. A verím, že Slovensko bude rajom pre tento typ cestovania. Myslím, že je to príjemnejšie ako napríklad Rakúsko a Alpy... Nerád prechádzam cez hory, keď je tam premávka ako na diaľnici.
Zdravím východ !! A vitajte v EU :)
Michael
Viac info môžete nájsť aj v tejto diskusii.
![]() |
Originálny text:
So, a friend and me want to visit Slovakia at the beginning of june next year. It`s a pitty that we only will have one week for the whole trip. Much too less, but no way. Well, so we will have to use the short time very "intensive" .. directly to the motto " drive more drink less" ;)
As you can see I`m type of bike-traveller who doesn`t like a roof over my head when I`m on hollydays. And I hope Slovakia will be a paradise for this kind of travelling. I think it`s much more comfortable than for example Austria and the Alps... I don`t like to cross mountains when there is traffic like on highway.
Greetings to the East !! And welcome to EU :)
Michael
![]() |
Pridané: 14.11.2003 Autor: kumic Zdieľať
Súvisiace články:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!