Anketa:
Body záujmu – jednoduchšie a prehľadnejšie
ZdieľaťPridané: 10.12.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7006 [Novinky - O motoride.sk]
V júni sme na motoride.sk spustili funkciu body záujmu a trasy, ktorá sa stretla s dobrým ohlasom. Priebežne sme pracovali na drobných vylepšeniach a zároveň sme plnili aj s vašou pomocou datábázu.
Dnes prinášame niekoľko noviniek, ktoré celý systém sprehľadnia a urýchlia prehliadanie databázy.
Rozdelenie bodov do skupín
Typy bodov boli od začiatku, no bolo ich veľmi veľa, čo značne komplikovalo vyhľadávanie. Tieto typy sme teraz zoskupili do štyroch jednoduchých a najčastejšie vyhľadávaných typov. Nájdenie toho čo hľadáte, už teda nemôže byť jednoduchšie:
- Tip na výlet – asi najvyhľadávanejšia skupina. Obsahuje hrady, zámky, jazerá, múzeá, pamiatky, prírodné úkazy a iné zaujímavosti, ktoré stoja za vašu návštevu. Túto skupinu využijete ak budete hľadať cieľ vášho výletu alebo pri plánovaní moto dovolenky.
- Kde si zajazdiť – skupina obsahuje odporúčané trasy, horské priesmyky cestné a motokrosové okruhy. Jednoducho miesta, kam sa oplatí ísť ak si chcete do sýtosti zajazdiť.
- Jedlo – odporúčané reštaurácie, s ktorými máte dobré skúsenosti, nielen na slovensku.
- Ubytovanie – ak hľadáte hotel, kemping či privát na vašich cestách. Toto je rubrika, kde si vymieňame skúsenosti v tejto oblasti.
Prehľadná stránka bodov záujmu
![]() |
Rozdelenie bodov do skupín |
Upravili sme takisto hlavnú stránku bodov záujmu. Podobne ako hlavná stránka teraz obsahuje prehľad toho najnovšieho v jednotlivých skupinách. Takto určite neprehliadnete body, ako budú v databáze pribúdať.
» Pozrite si prehľad bodov a trás
Dynamická mapa bodov záujmu
Dynamická mapa je úplnou novinkou. Umožňuje vám zobrazovať body na mape, priamo vo výseku na ktorý sa pozeráte. Zakaždým ako mapu posuniete, alebo zmeníte priblíženie, vyhľadajú sa body, ktoré vyhovujú danému výseku. Takto môžete cestovať na mape a hľadať body podľa polohy, či už v okolí vášho bydliska alebo v okolí trasy vašej plánovanej moto dovolenky.
![]() |
Dynamická mapa bodov záujmu |
Mapa zobrazuje body, ktoré sa nachádzajú v aktuálnom výseku. Mapu môžete posúvať jednoduchým kliknutím a ťahaním a tiež priblížiť (Slúži na to ovládací panel a tlačidlá a
v ľavej časti mapy) Na mape sa naraz zobrazí najviac 60 bodov nájdených v danom výseku, ktoré vyhovujú zadaným kritériám (krajina, typ, povrch).
» Vyskúšajte si dynamickú mapu
Veríme, že vás nové funkcie v tejto jedinečnej službe zaujali. A nezabudnite - pridávať body môže každý z vás. Tak ak poznáte zaujímavé miesto, dobrú reštauráciu či ubytovanie, neváhajte sa o to s ostatnými podeliť.
Pridané: 10.12.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Nová funkcia na motoride.sk – body záujmu a trasy - Awia
- Garmin zūmo 500 & 550 - GPS navigácia pre motocyklistov - Awia
- Pripravuje sa ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách 2015 - pridaj svoje tipy aj ty! - Redakcia
- BMW R100GS - kumic
- Ručne maľovaná mapa - Slovensko na motorke - Motorkári čo by tam nemalo chýbať? - Redakcia
- Na výlet s geocachingom - Heco1
- Ako prežiť na cestách bez ujmy na zdraví - Herghott
- Najzaujímavejšie mosty Slovenska na moto - PerPatres
- Malý trip vo veľkej Číne - Burizon
- Honda fest 2014 prebehol na Slovensku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!