Anketa:
Od Adventure R po Adventure RR - alebo , postavil som si relly špeciál
ZdieľaťPridané: 10.07.2012 Autor: jasterica
Čitatelia: 9199 [Vaše stroje - Moja úprava]
Tak ako som písal v predošlom článku Kráľovaná Adventure Katarínu som kúpil v nejakej tej úprave. Laminátová kapotáž , elektrický roadbook a pod. Niektoré veci síce nefunkčné, ako ovládanie RB a tripu, ale bolo. Pár týždňov po kúpe som sa vydal na svoju prvú amatérsku Relly. Bola to XL Relly v Čechách na ktorú ma pozvali kamaráti.
Takto začalo moje sranda závodenie a tu som prvýkrát pričuchol k navigácii cez RB. Bola to ozaj sranda. Tlačidlá na ovládaní nefungovali a ja som krásne blúdil. Ale nakoniec som do cieľa došiel a nebol som posledný.
Navigačných akcií pribúdalo a podmienky sa pritvrdzovali. Postupne som spojazdnil všetko čo tam bolo a naučil som sa to používať. Zvyšovaním náročnosti závodov, ale aj zvyšovaním tempa som postupne prerábal Katarínu na svoje potreby. Posledný závod Motoride XL Baja Romania ma presvedčil o tom, že najschodnejšia cesta bude nešpekulovať, ale postaviť si plnohodnotný relly bike. Tak som si začal plniť jeden zo svojich detských snov. Veď základ na stavbu som mal dobrý.
![]() |
Teraz je vlastne Katarína už v 90% stave. Chýba len širšia lyža, tlmič riadenia a záložný tripmaster ICO. Lyža je už vo výrobe v Jašterica adventure komponenty a to ostatné... Treba peňáze, peneži, peníze, alebo aspoň zopár evri.
Takže – otvorené sanie, ladená koncovka Leo Vince X3 a k tomu naladený Del orto. V tejto kombinácii má motor nástup a pokles otáčok po vrknutí plynu ako dvojtakt. Šteká ako zúrivý pes. Z koncovky idú salvy zvuku a energie.
Kokpit doznal tiež prudkú zmenu. Keďže za tie roky jazdenia som trocha zrýchlil, vyvstala potreba jazdiť 90% v stupačkách. V tejto pozícii bol kokpit mimo dohľad a ja som musel dosadať, aby som mohol sledovať kilometre na tripe a itinerár v RB.
Vyrobil som novú kapotáž identického dizajnu ale s podstatne menším sklonom.
![]() |
Do toho bolo napasované predsunuté lešenie, takže budíky sú teraz v zornom poli.
![]() |
Elektrika bola zbavená všetkých plastových konektorov. Tie boli nahradené nožovými káblovými spojkami, ktoré sú samostatne izolované zmršťovačkou. Združený prepínač svetiel a smeroviek po vyhorení (plný blata) bol nahradený robusnými páčkovými prepínačmi so šróbovacou gumovou krytkou. Prepínače sú umiestnené v kokpite. Na riaditkách zaujalo miesto 5 tlačítok, ovládanie RB a tripu. Nenahraditeľná to vec pri závodoch. Riaditká boli zdvihnuté o 8,5 cm a spravená hliníková výstuž. Zvýšenie dojazdu som riešil prídavnými podsedlovými nádržami Acerbis. Tu musím povedat, že som mal nesmierne šťastie. Na LC4 sú 3 druhy nádrží ktoré sa dajú namontovať. Dve z nich sú ale spustené veľmi nízko, čo mne nevyhovovalo. Ventily týchto nádrží sú v členitom teréne moc na rane a nedajú sa namontovať zadné stupačky. Motorka je tak nepoužitelná na cestovanie vo dvojici. Jeden jediný model nádrží ktorý mi vyhovoval sa objavil v inzerátoch a ja som sa po nich vrhol. Nakoniec som si ich natešený niesol domov. Boli v podstate funglovky a bola to kompletná sada z pomocným rámom, čerpadlom a sadou šróbov.
Zadný blatník je tiež nahradený krátkym enduro a doplnený o dvojicu koncových svetiel Acerbis.
Výsledok mojej stavby tu dávam v pár fotkách. Farbu som zatiaľ neriešil, lebo padám rád a často ale celkové farebné prevedenie je v hlave a raz keď sa z nej stane vešiak na župan a palicu bude realizované.
![]() |
Je to motorka mojich snov, vedľa ktorej by som ešte raz rád videl stáť KTM 660 Relly Repliku. No a už ostáva len splniť si s ňou najväčší jazdecký sen. Interkontinental Relly 2014. Možno, snáď, uvidíme...
Pridané: 10.07.2012 Autor: jasterica Zdieľať