Anketa:
Znova v jednej stope
ZdieľaťPridané: 11.09.2012 Autor: lado71
Čitatelia: 4067 [Vaše stroje - Moja motorka]
S motorkami som začínal v r.1987 na vtedy možnom dostupnom materiále. Mojim strojom sa stala Jawa Mustang. S partiou sme sa snažili z nich vyžmýchať aj nemožné.
Po dvoch rokoch som sa presunul do kategórie „veľkých“ mašín. Vtedajšiu legendu MZ som sedlal aj ja. Až do osudnej júnovej nedele, kedy pohodovú jazdu prerušilo auto z vedľajšej cesty. Nastal náraz a mojim domovom sa na 5 týždňov stala nemocničná izba, kde som skončil so zlomenými nohami. Motorku sa podarilo opraviť, ale na nátlak rodiny som ju predal a bol definitívny koniec. Prišla práca, rodina... A prešlo dlhých 21 rokov.
Až si kamarát kúpil Fazer-a. Požičal mi ju na prevezenie sa a vo mne sa začalo prebúdzať zabudnuté. Prešlo ďalších 6 rokov. Až sa švagor rozhodol kúpiť si motorku a ja som sa náhodou ocitol v obchode s moto. Nastalo premýšlanie, zvažovanie za a proti,až ma nakopla manželka, začo som jej veľmi vďačný a tak sme z predajne brali motorky dve. Už druhú sezónu brázdim cesty so Suzuki 650 S Bandit. A nielen sám, ale aj spolu s manželkou.
![]() |
Banditka |
Jedno arabské príslovie hovorí: “najkrajší pohľad na svet je z konského chrbta“. Ale aj zo sedla motorky, ktorý si po dlhých rokoch teraz užívam aj ja.
Pridané: 11.09.2012 Autor: lado71 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki Bandit 650 SA 2009:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | Bandit 650 SA |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Max. výkon: | 85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 61 Nm / 9000 ot. |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 218 kg |
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!