Anketa:
Aprilia PEGASO 650 Cube 1999
ZdieľaťPridané: 29.03.2004 Autor: pegasso
Čitatelia: 33736 [Vaše stroje - Moja motorka]
Klasické talianské enduro do koča i do voza...
![]() |
Moje lásky v plnej kráse |
Rok výroby: 1999
kategoria: Enduro
Motor:
Typ motora: jednovalec
Počet taktov: 4
Ventilov na valec: 5
Objem: 652 cm3
Max. výkon: 49.00 k(36.554 kw) / 6300 ot.
Max. krútiaci moment: 54 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer: 9.1:1
Vŕtanie x Zdvih: 100.0 x 83.0 mm
Chladenie: kvapalinové
Pohon / Podvozok:
Prevodovka: manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon: reťaz
Zdvih vpredu: 180 mm
Zdvih vzadu: 165 mm
Brzdy vpredu: jedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu: 300 mm
Pneu vzadu: 110/90-S19
Brzdy vzadu: jedno kotúčová
Priemer bŕzd vzadu: 220 mm
![]() |
Jednokotúčová brzda s priemerom 220mm spoľahlivo spĺňa svoju úlohu |
Pneu vzadu: 130/80-S17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami: 201 kg
Výška sedla: 845 mm
Rázvor: 1 mm
Objem nádrže: 22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť: 166 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5.6 s
Spotreba paliva: 6.7 l/100km
Toto sú technické informácie, ktoré sú všeobecne dostupné na tejto stránke, ale až na niektoré menšie rozdiely sú aj pravdivé... Takže nemám dôvod ich zbytočne dlho rozpisovať odznova.
Tie rozdiely? Takže od spodu: spotreba sa dá na tých 6,7 udržať len s veľmi veľkou snahou... Priemerná vychádza trošku nad 7l Zrýchlenie sa dá pokoriť pod 5,0s a maximálka vystupuje nad 180km/h. Inak všetko sedí.
Čo dodať. Prístrojovka je prehľadná, ale nie sparťanská.
A nemohol som si odpustiť, aby som Vám neukázal aj jednu fotku s mojou kočkou. :))) Len aby som sa mohol pochváliť. :)))))
![]() |
Tak to je ona.... |
Prípadné komentáre (hlavne k motorke) sú vítané. Dik
Pridané: 29.03.2004 Autor: pegasso Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Aprilia Pegaso 650 1999:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Aprilia |
Model: | Pegaso 650 |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 652 ccm |
Max. výkon: | 49.7 k (36.6 kW) / 6300 ot. |
Max. krútiaci moment: | 54 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 83.0 mm |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm |
Zdvih vzadu: | 165 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/90-S19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-S17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 201 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Objem nádrže: | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 166 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 5.6 s |
Spotreba paliva: | 6.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 246 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Aprilia Pegaso 650' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Aprilia Pegaso 650' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Aprilia Pegaso 650 1999' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Aprilia Pegaso 650' na www.google.com

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!