Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10410)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Go to Romania 2012 !!! 2/2

Pridané: 05.11.2012 Autor: Pavol1982

A je to tu srdca nášho šampón, teda šampión

Vstávame po ôsmej. Klasika raňajky, zbaliť sa a vyraziť na cestu. Je pekne slnečno tak dúfame, že nám to vydrží. Dnes by sme sa mali dostať na známu cestu Transfagarasan. Sme plný očakávania tak gov tú románia. Ešte tankovačka a nakupovačka. Sme na známej ceste a stojím pod hradom. Je to hrad známeho Vlada alias Drákulu.

Vzadu je Drakulov hrad

To však zisťujem až doma som nevzdelanec čo už. Naše hlavné zadanie je aj tak cesta. To je prečo sme tu prišli. A tá nás nesklamala ba priam nám vyráža dych. Je to nádhera to treba zažiť. Stojíme, natáčame a fotíme. Svoje ústa nedokážeme zavrieť a tak to pokračuje celú trasu. Legendárna cesta sa nám ukazuje v plnej kráse a my si to vychutnávame. Na ceste stretáme párik či manželský to neviem, ale boli to na sto percent česi. Kecáme o zážitkoch a zisťujeme, že ideme rovnakú trasu. My od juhu a oni zo severu. Želačka šťastnej cesty navzájom a pokračovačka. Potom stretačka kráv a prasiat v jednom stáde asi je tu na výlete parlament. Možno aj ten náš to neviem. Vybavujeme ubytko pri tejto ceste. Tomáš to ukecal na majiteľa za 40lei pre dvoch. Gud džob maj frend, very gud džob prisám veru. Robili v Taliansku tak si pokecali. Obedík a šup si užiť ešte cestu.

Tu niet čo dodať

Darí sa nám od telefónu a Tomáš zhodil brašne a zistil prasknutý plast pri sedadle. Ja si zas pri fotení zhodím vlastnú motorku. Tak sa pasujem za debila celej akcie a asi aj debila roku. Ako sa mi to podarilo nechám na vašej predstavivosti užite si to. Moto to však myslím moju debilnosť prežila v zdraví. No večer zisťujem, že mám povolené skrutky na držiaku kufra. Je to pádom, alebo čím to neviem zistím cestou. Pádom to nebolo. Pojazdili sme a ako je stále dobrý zvyk pivko, kniha, denníček, večerníček a spať.

Dnes to bolo kilometrovo zas nezapísané. Tomáš spomínal niečo okolo 200km. Trasa bola iba po Transfagarasane no niekoľko krát!

Polovica výletu tak smer sever

Ráno sa budíme do zamračeného a chladného počasia. To vydržalo celý deň a aj nám popršalo. Berieme to ako čistý presun. Cesty v pohode až na pár výnimiek. Nepremoky aj počas dažďa netrebalo vybrať, až také zlé to nebolo.

Moc nestojíme a ani moc nemáme prečo. Skôr je to na spanie ako jazdenie. Teda myslím počko nie krajinu tá je fajn. Nám sa nechcelo zastavovať. Zdolali sme horské sedlá Bucin 1287m a Pangarabi 1256m. No najväčšia krása dňa nás čakala v Parcul National Ch. Bicazului-Hasmas. Koniec názvu parku naznačoval islamskú skupinu, no nebojte žiaden tykajúci ruksak tam nikto nemá.

Je to krásna časť Rumunska a oplatí sa vidieť. Je tam aj Bicazská súteska. Za zmienku stojí aj jazero Izvorul Muntelei.

Výhľad na jazero

Tam hľadáme ubytovanie a zo záplavy možností vyberáme rodinný domček. Je to kúsok od mosta smerujúceho na mesto Topoliceni. Ešte sme sa trepali odfotiť jeden kostolík. Nebolo to ďaleko od cesty no terén tam viedol ozaj poriadny. Si už fakt koledujeme o držkopád. Fotíme a čo poviem, kto jazdí terén vie, hore sa ide lepšie ako dole. Teda aspoň mne. Váha Bandita, batožiny a mňa atakuje váhu 360kg. Naozaj vhodné do terénu niekto by mal schudnúť, že motorka?! Inak deň okrem pár ľahkých diev, ukrajinských borcov a poľskej partie na motorkách nemáme nič zaujímavé. Možno spomenúť jubileum môjho Bandita. Samé trojočky. Budem musieť poriadne stáčať he he.

Banditove jubileum zaznamenané

Trasa dnes bola: Časť 7C, potom na Avrig dostať sa cez mesto Agnita, Sighisoara, Praid, Gheorgheni až po Bicaz. Kilometre dnes 370km.

Už sa blíži koniec cestovania po Rumunsku

Rekordne vyrážame pred ôsmou, čo sa to stalo? Totálne nechápeme. Počasie žiadna novinka, skôr velí pre návrat do postele ako na jazdu. Dnes presun a po ceste návšteva ospevovaného cintorínku v Sapante. Čistý presun nič neprerušilo. Nie je o čom písať. Zamračené, hmlisto a teplota asi 10 stupňov.

Niekde cestou v smere na Sapantu

Sme v Sapante a dostávame sa k cintorínu. Kolotočárska akcia. Možno niekoho urazím no je to náš názor. Chalan na Transfagarasane nám spomenul kostolíky niekde v okolí Sapanty. Treba ísť terénom zhruba 500 metrov. No jasné, že sme prd našli a aj to je otázne či to bol prd. Aspoň z políčka fotíme mesto Sapanta.

Mesto Sapanta

Je celkom fajn čas tak sa vyberáme ďalej. Dedinka strieda dedinku a nám kilometre rýchlo ubúdajú. Je nedeľa a domáci sedia všetci vonku krásne na svojich lavičkách pred domčekmi. Tetušky v ľudovom oblečení teda ak to je ich ľudové a stojí za to keď majú v ruke telefónik a volajú. Je to celkom zábavné. Prechádzame mestom kde teda nemajú hlboko do vrecka. Troj a viac poschodové vily a od upraveného BMW, Porche vidíme všetko až po Ferrari a Lamborghini.

Dnes sme prešli menším sedlom pod menom Huta. Cesta teda jej okolie bolo krásne no asfalt teda uff dal nám zabrať. Dávame to až do Satu Mare. Hotel a teplá sprcha padnú veľmi vhod. Máme toho dosť.

Trasa dňa bola: Topoliceni - Borsa - Sapanta - Satu Mare. Kilometríkov sme dnes dali 360km.

Domov sladký domov

Dnes niet čo dodať. Satu Mare a Martin. Presun cez Maďarsko a našu diaľnicu.

Maďarsko

Spomínam si iba na prejazd cez olejovú škvrnu. Ešte stále mám ten pocit v riti, že sa tam nedostane ani porezaný vlas. Ako som to ustál? To fakt netuším. Ešte sa mi skoro odporúčal kufor zisťujem, že ledva drží. Jedna skrutka ostala niekde po ceste a ostatné sa chcú pobrať za kamarátkou. Doťahujem ich a v zime ma čaká prestavba držiaku. Prichádzame domov a to je najdôležitejšie. Aj vlajku som musel dať do kufru tiež chcela ísť sama na výlet. Tak sme doma a môžme sa radovať bolo to super a dosť nám to dalo.

Trasa: Satu Mare - Tokaj - Dargov - Prešov - Martin. Do 500km.

Zvonec a koniec

Tak to je asi tak všetko. Celé to trvalo osem dní a stálo nás to do troch stovák na osobu. A ak ste došli až sem tak vás to neunudilo k smrti... možno.

Termínovo to bolo od 10.9. do 17.9.2012

Vieme jedno a to Rumunsko do skorého videnia.

Video

Pripravil som aj krátke video z našej cesty Rumunskom, ktoré si môžete pozrieť v nasledujúcom linku: Go to Romania 2012

Ďakovačka na záver

Za skvelé rukavice a podložku pod stojan chcem poďakovať kamarátke Peti tu pod nickom Chrumka a jej firme www.motopaddock.sk naozaj sa mi to hodilo. Drobnosti, ktoré potešili a moc pomohli. No a potom za kvalitnú sekerku zn. Fiskas od chalaniska pod nickom MMartin000 tú som odskúšal iba doma na dreve :-). Tak a naozaj už koniec. Mototuristike zdar!

Pridané: 05.11.2012 Autor: Pavol1982 Zdieľať

Pridal:
Pridze Jean Claude Van Damme do Prešova nakrucac film a po calim dňu je lačni jak taki pes.Ta idze hladni do večerki sebe daco pod zub kupic. Predavačka na ňeho kukne a hvari mu: „Ta co vam dam?“