Anketa:
Honda CBR900RR fireblade (úprava P.B.) – ILLEGAL STREETFIGHTER:)
ZdieľaťPridané: 08.10.2004 Autor: OMtuning
[Vaše stroje - Moja úprava]
Každý má svoj štýl. Každý má svoj cieľ. Každý je jedinečný...:)
Zdravím všetkých závislých na dvoch kolesách a milovníkov poriadneho „pekla“:) pod zadkom! Časté návštevy na motoride-e ma podnietili k tomu aby som Vám aj ja predstavil svoju mašinku. Je mi trocha ľúto, že ludia si kúpia motorku (tí šťastne narodení ju dostanú:) a nechajú ju takú aká je. Patrím medzi ľudí, čo musia stále niečo vylepšovať, stále dosahovať nové a lepšie výsledky... Jednoducho experimentovať. Motorka má spĺňať predstavy jej majiteľa, preto som sa rozhodol moju mašinku „troška“ prispôsobiť. (Venujem sa streetfihtingu – mohli ste ma vidieť na Honda Bike Day v Hričove, tam som predstavoval svoje kúsky. Dúfam sa raz zaradím medzi profesionálnych streeterov.:) Mne jednoducho nestačí len tak sa voziť... Zážitok z jazdy mám na okruhu v Brne (a úžasný pocit je gumovať pri červenej na križovatke, potom si sadnúť na nádrž a pozadnom vyštartovať z oblaku dymu. Prípadne predviesť gumovačky len tak „na zvode“:)hehe Tí normalni s údivom a uznaním pokrútia hlavou a zdvihnú si spodnú čeľusť, tí „iní“ sa zasa pozerajú a prstom si chodia po čele, ale to je o inom.
![]() |
halogénové štýlové svetielka...a....a takto vyzerá moja RRka:) |
Moja RRka je rok výroby ´95, je to zatiaľ najlepšia a najvýkonnejšia mašinka akú som mal. Nejké koníky naviac som pridal KN filtrom, ladeným výfukom a znížením hmotnosti odstránením –pre mňa- nepotrebných častí:) Je absolútne v 100%tnom stave (keďsom ju ja dostal do rúj mala najazdených nejakých 10tis. Ja som ďalších 20 pridal, motorka však dostáva len tú najkvalitnejšiu „stravu“ takže ešte nejakú tú generáciu prežije:) Vyleštil som rám, kolesá a kopec malých detailov. Môjmu štýlu jazdy som prispôsobil aj rukoväte, ich rozmer sa možno niekomu zdá neprimeraný, to však treba vyskúšať. Motorka sa stala lepšie kontrolovateľnou pri kadeakých vilomeninách. Nechýbajú aj padacie kúžele (pre každý prípad:) Halogénové svetlá a zadné svetlo som doplnil a stroboskopy (cool efekt vo tme:) Zvody som zatiaľ ponechal originálne, vymenil som len koncovku výfuku. 900kubíkov je dostatočný objem aby mala mohutný basový zvuk.
![]() |
pohľad zboku:) |
Akceptujem výhrady čistých jogurťákov, že je to len odstrojená motorka. Je na nej však kopec roboty. Dávnejšie som videl príspevoj o Kawe GPZ600R – OMtuning, chalan spravil zo starého psa celkom slušne vyzerajúcu motorku, za ktorú sa nikde nemusí hanbiť. Je to o vkuse a jedinečnosti. Názory ako kolotočiarský tuning a podobné prirovnania patria závistlivcom, čo nevedia kde sa nalieva chladiaca kvapalina. Ale dosť o tom. Ako iste sami uznáte, streeťaky čo máme možnosť vidieť na kadeakých zrazoch stoja za h...., nieje umenie natrieť motorku štetcom a dopredu hodiť masku za 1500,- v ktorej sú svetielka z kuchynskej linky, zrezať koncovky a byť frajer keď rev motora presahuje prah bolesti.
![]() |
pohľad z druhého boku:) |
Môj street je odrazom mojich požiadaviek na motorku, môjho vkusu a môjho štýlu. Dúfam sa Vám páči:) vaše názory a komentáre očakávam v diskusii:)
Majte sa!
Pridané: 08.10.2004 Autor: OMtuning Zdieľať
Súvisiace články:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!