Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5196 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26401
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15922)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10479)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

DKW NZ 350

 Zdieľať

Pridané: 08.02.2005 Autor: arn arn
Čitatelia: 21155 [História]

Všetko sa začalo keď v roku 1906 J.S.Rasmussen založil firmu na výrobu šijacích strojov...

Začiatky

Všetko sa začalo keď v roku 1906 J.S.Rasmussen založil firmu na výrobu šijacích strojov. Počas veľkej naftovej krízy v roku 1917 začal vyrábať parné stroje, z toho vznikla značka DKW „Dampf Kraft Wagen“. V roku 1919 vyrobili svoj prvý dvojtaktný motor, ktorý potom montovali do rámu bicykla. V roku 1922 vyrobili svoj prvý kompletný motocykel.

Neskôr sa firma rozbehla a vyrábali ročne 100 000 motocyklov. Po veľkej ekonomickej kríze v roku 1932, firma bola nútená sa spojiť s ďalšími troma závodmi a to s Horchom, Wandererom a s firmou Audi, ktorá až dodnes používa logo štyroch kruhov.

Model NZ

Začali sa vyrábať v roku 1937 vo kubatúrach 250 ccm a 350 ccm.(neskôr 500 ccm štvortakt) Bola to nová inovácia firmy DKW, nový „jednoliaty“ rám, pekný blok motora, štvorrýchlostná prevodovka, nový štartovací mechanizmus. Tieto novinky sa podieľali na tom, že modely NZ boli veľmi predávané stroje. Boli spoľahlivé a rýchle, aj nemecké vojsko si objednalo pár kusov, tie bežali pod označením NZ 350-1.

 DKW NZ350-1
DKW NZ350-1

 DKW NZ350
DKW NZ350

Realita

Našu NZ-tu sme s ťažkým prehováraní kúpili od jedného „ujka“ ,ktorý ju chcel zrenovovať, ale dostal sa len k fáze „úplného rozobratia + stratenia niektorých dielov“. Doniesli sme ju vo väčšej debničke, motor bol mŕtvy. Piest zadretý, kľukovka zničená…. Po dvoch rokoch opráv a zháňania originálnych súčiastok, sme ju „nakopli“. Hoci nešlo dobýjanie batérie, stroj sa vydal na svoju prvú cestu v 21.storočí.

Po pár desiatok kilometrov sa derivačné dynamo nabudilo a mohol som si naplno vychutnávať jazdu na tomto krásnom stroji. Najviac sa mi zapáčilo ručné radenie rýchlostí a trošku ma znechutila absencia zadného pérovania, ale všetko to vykompenzoval zvuk dvojtaktného 350 kubíkového jednovalca, ktorý napájal dva, na tú dobu mohutné chrómové výfuky. Obrovskú zásluhu na znovuzrodení tohto zázraku má môj otec, ktorému venujem tento článok.

Technické údaje:

  • Motor: Vzduchom chladený 346cm2 dvojtaktný jednovalec
  • Výkon: 11,5HP pri 4000ot/min
  • Kompresný pomer: 5,7:1
  • Karburátor: Amal M 76/426
  • Rýchlosti: 4 (radenie nohou aj rukou)
  • Váha: 145kg
  • Max. rýchlosť: 105km/h
  • Spotreba: 3,3l/100km

V rokoch 1938-1943 bolo vyrobených 45 300 kusov

Pridané: 08.02.2005 Autor: arn arn Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Pridze Jean Claude Van Damme do Prešova nakrucac film a po calim dňu je lačni jak taki pes.Ta idze hladni do večerki sebe daco pod zub kupic. Predavačka na ňeho kukne a hvari mu: „Ta co vam dam?“

Ďalšie vtipy »