ISSN 1336-6491 | Online: 1963 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Yamaha MT-125 2014

 Zdieľať

Pridané: 26.05.2015 Autor: Mildomt125
Čitatelia: 13788 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako mladému 17 ročnému chalanovi mi naši dopriali skutočne nádherný darček - Yamahu MT125 2014.

Zoznámenie:

Ako mladému 17 ročnému chalanovi mi naši dopriali skutočne nádherný darček - Yamahu MT125. Začal som na nej jazdiť tento rok cca v marci, nakoľko som ju dostal pod stromček už som na ňu bol nadržaný a chcel som si už konečne zajazdiť, ale aj kvôli zabehnutiu motora, aby som cez sezónu mohol svišťať. Zábeh bol prvých 1000 km viacmenej v otáčkach pod 6000, takže to išlo celkom pomaly.

Prečo práve táto motorka?

Túto motorku som si vybral kvôli brutálnemu vzhľadu (podľa môjho názoru) a jazdným vlastnostiam motorky. Pred touto som mal ešte Apriliu RS 125. Ak ich môžem porovnať, tak z rozumného hľadiska je jasným víťazom MT 125 nie len kvôli spotrebe, jazdným vlastnostiam, ale aj životnosti motorky.

Skúsenosti:

Výborná motorka so skvelým rajdom, brutálne ľahko ovladatelná. Oproti YZF R125 (dôvod prečo ju spomínam je preto, že majú rovnakú kostru) má o niečo vyššie položené riaditka takže už sa na tom neleží, ale posed je stále šport s výzorom streetfighter-a. Veľký pôžitok z jazdy. S motorkou sa dá dostať takmer kamkoľvek, keďže ma spodný kryt motora položený pomerne vysoko oproti YZF-e, dá sa s ňou ísť aj do menšieho terénu :P. Priemerná spotreba motorky je neuveriteľných 1,6 litra na 100. Ak sa snažím a trafím presne pomer otáčok a rýchlosti dostanem krásnu spotrebu 1 liter na 100.

Dokonca aj ten ten výfuk nie je až taký zlý. Keď si to zoberiem tak, že akrapovič na to stojí vyše 600 EUR tak mi bohate postačí aj origoš, čo je k tomu :) Taktiež pekne zvláda jazdu vo dvoch aj keď je už potom taká tvrdšia a o niečo ťažšie ovládateľná.

Spokojnosť: výborná s *

Údržba:

Motorka má servisné intervaly každých 3000 km samozrejme prvý servis po 1000 a potom po 2000 (1000+2000=3000). Pravidelné výmeny oleja, mazanie reťaze ako u každej inej.

Záver

Záver z môjho pohľadu je taký, že táto motorka je naozaj skvelý stroj, či už pre jazdu v meste alebo mimo mesta. Aj keď už to je na 6. rýchlosti celkom lenivé.

Plusy, mínusy

Nádherný vzhľad, veľmi nízka spotreba, skvelé jazdné vlastnosti. šiesta rýchlosť už je tam niečo ako eko prevod

Pridané: 26.05.2015 Autor: Mildomt125 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha MT-125 2014:

Foto:
Yamaha MT-125 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:MT-125
Rok:2014
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.7 ccm
Max. výkon:14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:12.4 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11.2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52 X 58.6 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:114 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:292 mm
Pneu vpredu:100/80-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:230 mm
Pneu vzadu:130/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:126 kg
Hmotnosť s náplňami:138 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1355 mm
Dĺžka:1955 mm
Šírka:740 mm
Výška:1040 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:11.5 l
Doplnková výbava:
LED denné svetlá:áno, v sérii

Súvisiace články:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »