ISSN 1336-6491 | Online: 1792 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Som späť!

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2015 Autor: Viki30
Čitatelia: 9188 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pravá láska k motorke neumiera! Môj odchod, moje sny, môj návrat...

Už skoro rok prešiel odkedy som sa naposledy vozila na motorke. Čím dlhšie som bola bez moto, tým viac som na ňu myslela a túžba bola čoraz silnejšia. V mojom živote nastalo obdobie splnených snov. Roky som len snívala, ale raz prišiel deň, keď som si povedala, že je už čas.

Tak som si spravila vodičák, učila som sa na Gladiuse, kúpila si motorku Suzuki SV 650 s a začala spoznávať svet na dvoch kolesách. Spoznala som mnoho motorkárov, medzi nimi aj skvelú deuce, s ktorou sme si sadli ako s nikým predtým. Rovnaké záujmy, rovnaké motorky, rovnaké názory a zdravá drzosť v krvi! Po sezóne mi chýbal adrenalín, ktorý som zažívala na cestách a výletoch s priateľmi. Ako inak, začala som premýšľať, čo ďalej...čo do jari budem robiť?

Zhodou okolností ma vyslali z roboty na kurz do Martina, kde som začala pravidelne chodiť do fitka. Tam ma oslovil zakladateľ naturálnej kulturistiky a fitness. Peter Vons ma nemusel dvakrát prehovárať a jeho ponuku súťažiť pod jeho asociáciou som prijala. Rozbehla sa mi fitness kariéra a večné, nekonečné tréningy mi zaberali všetok voľný čas. Neprestala som myslieť na svoju moto a tešila som sa na leto, keď na ňu znovu sadnem. Jarná súťažná sezóna prebehla úspešne, bola som šťastná, že som si splnila ďalší sen a že môžem znovu veselo lietať po cestách bez časového obmedzenia. Lenže, všetci vieme ako rýchlo ubehne leto....

Na jeseň mi začala jesenná sezóna súťaží a tak som sa rozhodla, moju prvú moto predať. V kútiku duše som dúfala, že sa mi ju nepodarí predať a nechám si ju, aj keď som na ňu už nemala čas. Prinajhoršom som dúfala, že si ešte aspoň raz zajazdím kým ju predám. Nestalo sa. Odišla pár dní nato ako som podala inzerát. To bol hrozný pocit prázdnoty. Sústredila som všetky mozgové bunky na svoju prípravu na pódium, ale na motorku a výlety nie a nie zabudnúť! O to horšie to bolo, keď všetci ešte veselo šantili naokolo a ja som sa po nich mohla len obzerať...akoby mi odrezali krídla...

Ani po 11 mesiacoch to neprešlo a pochybujem, že sa z lásky k motorkám niekedy vyliečim. Keď som si to uvedomila, začala som hľadať na nete a našla som: YAMAHA FZ 6. Konečne! Krásna, čierna, výška ideálna, objem tiež, výfuky nádherne zapracované pod sedadlom...hmmmm sadla ako riť na šerbeľ! Hľadala som ľahkého, nízkeho, šikovného naháča, na ktorom budem mať istotu. Keď som si sadla na nablýskanú krásavicu, telo sa mi rozochvelo až to všetci naokolo videli, ale už po prvých minútach jazdy, som mala pocit, že ju poznám odjakživa. Jazdu domov som si neskutočne užila, aj keď to bolo len pár km domov.

Hrozne moc sa teším na výlety a výjazdy s priateľmi! Konečne som späť a už sa nemienim zrieknuť motorky pre nič a pre nikoho! Je to môj život! (Hneď po mojich milovaných dcérkach)!!!

Takže veľa zdaru a šťastia jazdci, vidíme sa na cestách .... Viki

Pridané: 02.07.2015 Autor: Viki30 Zdieľať

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »