Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2220 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28516
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16984)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11532)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW S1000XR 2015 - raketový turista 2/2

 Zdieľať

Pridané: 23.09.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15651 [Testy a predstavenia - Test]

Raketový turista

Turistika sa dá robiť na všetkom, ak sa chce. Aj na R1 okolo sveta. XR je však turista a nakoniec aj som na ňom tých pár dní turistiku jazdil. V prvom rade si myslím, že je to superbike prezlečený za turistu. Napriek tomu motor je naladený tak, že zvláda aj pohodovú jazdu na kochačku. Neprotestuje ani v nižších otáčkach a dá sa jazdiť. Vibrácie ktoré som spomínal v úvode článku, sú toho charakteru, že po krátkom čase ich prestanete úplne vnímať. Každý ich tam spozoroval a každý na nich aj čoskoro zabudol.

BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015

Posed je fajnový vzpriamený, tak ako sa patrí. Všetko je na mieste, dobrý výhľad vpred aj do spätných zrkadiel. Nohy napriek športovému zameraniu mašiny nemajú ostrý uhol ohnutia kolien. Sedlo pre jazdca je asi komfortnejšie ako na prvý pohľad vyzerá. Celkovo som po celom dni v sedle XR nemal žiadne problémy so zadnou časťou tela. Predný štít sa dá ľahko bez náradia nastaviť do dvoch polôh. Mení sa nielen výška, ale aj sklon, a nastaviť sa dá aj za jazdy. Nižšiu polohu som využíval hlavne v meste, inak som jazdil väčšinou so zdvihnutým plexi, ktoré ponúka slušnú ochranu. Je však trochu úzke.

BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015

Súčasťou výbavy Touring paket bola aj príprava na navigáciu. Aj keď je to pôvodne na BMW navigator, potešilo ma, že držiak ochotne poslúžil aj na moje Zumo 660. Veľmi praktické riešenie. Avšak v tejto konfigurácii mi nefungoval Multi-controler na ľavej rukoväti, ktorí slúži na ovládanie originálnej navigácie BMW. Keď sme pri ňom, keď je na motorke namontovaný, trochu odsúva ovládače ľavej rukoväte a napríklad prepínanie smeroviek nie je už také pohodlné ako by mohlo byť.

BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015

Keď sa turista pozrie na batožinu, tak asi najlepšia voľba bude spomínaný Touring paket, ktorý obsahuje nosiče na batožinu (zadný + bočné), vyhrievané rukoväte a hlavný stojan. Bočné nosiče na batožinu sú v prípade XR klasické rúrkové, a tak trochu kazia športový dizajn stroja. Mohli byť radšej integrované do podsedlového rámu, ako je to dnes už pri turistoch bežné. Horný nosič je praktický a dá sa naň upevniť kufor alebo textilná taška. My sme mali na ceste originálnu textilnú tašku, ktorá sa veľmi ľahko a rýchlo upevnila a prekvapila veľkým vnútorným objemom a množstvom vreciek. Veľmi praktické riešenie, ktoré aj dobre vyzeralo a môže byť dobrou voľbou pre občasných turistov. Inak na XR by ste nejaký odkladací priestor v kapotáži na drobnosti hľadali márne. Pod sedlom je štandardný odkladací priestor.

BMW S1000XR 2015 - Hangar 7, Salzburg
BMW S1000XR 2015 - Hangar 7, Salzburg

V neposlednom rade každého turistu zaujíma aj spotreba. Tu som tušil, že "bude pes zakopaný", avšak po celom niekoľkodňovom výlete v Rakúsku a Nemecku, kedy som jazdil skôr športovo ako kochačkovo, sa priemer ustáli na slušných 5,9 l/100 km. To je myslím veľmi pekné číslo, ktoré v spojení s 20 l nádržou dáva dojazd okolo 250 km. Som presvedčený, že pri turistickej jazde sa spotreba dostane aj o liter nižšie. Naopak, keď budeš s XR naháňať jogurty, tak si zapýta asi aj viac, ale to po zážitkoch nebudeš vôbec riešiť.

Konkurencia

Hlavným konkurentom, proti ktorému pravdepodobne XR aj stavali, je talianska Ducati Multistrada 1200 2015. XR má síce deficit 200 kubíkov, ale rovnaký výkon a len o niečo menší krútiak. Oba modely majú porovnateľnú elektro výbavu a v ponuke aj semiakivny podvozok a podobne sú na tom aj s hmotnosťou. Tu rozhodne hlavne to, či je ti bližší dvojvalec alebo štvorvalec.

Koncepciou motora podobné sú Triumph Tiger Sport 1050 2015 a Kawasaki Versys 1000 2015. Oboch BMW valcuje výkonom aj krútiakom. Tiež voliteľná výbava v prípade nového BMW je niekde inde. Tam je ale aj jeho cena, čo bude v tomto prípade asi najväčšie mínus.

V poslednom rade možno XR postaviť aj proti vlajkovým cestovným endurám ako napríklad Honda Crosstourer 2015, KTM 1190 Adventure 2015 alebo aj Triumph Tiger 1200 Explorer 2015 aj keď tieto majú skôr konkurenciu v GS. Honda má V4 motor a voliteľný automat, KTM zas športový V dvojvalec a takmer rovnaký výkon ako XR. Triumph má zas prejavom silný točivý radový motor.

Záver

S1000XR je superbike prezlečený za turistu. Každý jazdec, ktorý má rád športovú jazdu, ho hneď prekukne. Aj keď je naladený tak, že zvláda aj kochačku, to pravé čo ten motor v sebe má, treba hľadať v hornom spektre otáčok. Tam je schovaný celý športový potenciál tohto stroja. Voliteľná výbava je široká a tak sa dá vyskladať od základného funbiku s ABS až po plne naložený touring stroj. Výber je na vás.

Plusy, mínusy

návykový točivý športový motor, super zvuk z výfuku, bohatá (voliteľná) elektro výbava, top semiaktívny podvozok, brzdy, perfektný Gear Shift Assist Pro (radenie bez spojky hore aj dole) mierne vibrácie motora, rúrkový nosič kufrov

Video

Video: BMW S1000XR 2015

Video: Predstavenie BMW S1000XR na BMW Motorrad Days 2015

Pozadie / Wallpaper

BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW S1000XR 2015

Servisný interval 10 000km
Spotreba 5,9 l/100km
Objem nádrže 20 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 254 km
Cena motorky 15.200,- EUR
Cena testovanej motorky 17.575,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Touring paket obsahuje: Dynamic ESA, príprava pre navigáciu, vyhrievané rukoväte, hlavný stojan, držiaky na batožinu (zadný + bočné) 1276 EUR
Dynamic paket obsahuje: dynamická kontrola trakcie (DTC), asistent radenia rýchl. prevodov Pro, jazdný mód Pro, tempomat, biele smerovky LED, ABS PRO, 1018 EUR
Chrániče rúk 81 EUR
LED denné svietenie 297 EUR
Príplatok ABS v sérii

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad SK. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon.

Foto:
 BMW S1000XR 2015 Ducati Multistrada 1200 2015 Triumph Tiger Sport 1050 2015 Kawasaki Versys 1000 2015 Honda Crosstourer 2015 KTM 1190 Adventure 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWDucatiTriumphKawasakiHondaKTM
Model:S1000XRMultistrada 1200Tiger Sport 1050Versys 1000Crosstourer1190 Adventure
Rok:201520152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Športovo cestovnáCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)L-kový dvojvalec DVT (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)V4 76° (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:999 ccm1198.4 ccm1050 ccm1043 ccm1237 ccm1195 ccm
Max. výkon:160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot.120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 9250 ot.136 Nm / 7500 ot.104 Nm / 4300 ot.102 Nm / 7500 ot.126 Nm / 6000 ot.125 Nm / ot.
Kompresný pomer:12.0:112,5 : 111.7:110.3 :112:1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 49.7 mm106 x 67.9mm79 x 71.4mm77 x 56 mm81 x 60mm105 x 69 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Unicam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:150 mm170 mm140 mm150 mm190 mm
Zdvih vzadu:140 mm170 mm150 mm150 mm190 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm310 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70 ZR 17120/70ZR17M/C110/80-R19120/70-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm255 mm250 mm276 mm268 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17190/55 ZR17180/55 ZR 17180/55ZR17M/C150/70-R17170/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:209 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg232 kg235 kg250 kg275 kg230 kg
Výška sedla:840 mm825 mm830 mm845 mm850 mm860 mm
Rázvor:1548 mm1530 mm1540 mm1520 mm1595 mm1560 mm
Dĺžka:2183 mm2190 mm2150 mm2240 mm2285 mm
Šírka:940 mm1000 mm835 mm895 mm915 mm
Výška:1495 mm1310 mm1400 mm1335 mm
Svetlá výška:150 mm180 mm220 mm
Objem nádrže:20 l20 l20 l21 l21.5 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.9 l/100km5.3 l/100km5.5 l/100km6.13 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 254 kmcca 283 kmcca 286 kmcca 263 kmcca 308 km
Servisný interval:10 000km12000 km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sérii
Trakčná kontrola:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériinie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknieáno, v sérii
Iná výbava:V sérii Anti-hop spojka, Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCTv sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:Cena 08/2015 15 200,00 €Cena 05/2015 16 490,00 €Cena: 02/2013 11 440 EURCena 05/2015 11 495,00 €Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test)

Cena 05/2013: 13 390,- EUR
Cena 06/2015 15 350,-EUR

<

Pridané: 23.09.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: