Anketa:
Trialka na značkách Montesa 4Ride s Vladom Kothayom 2/2
ZdieľaťPridané: 25.07.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12741 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Keďže konkurencie až tak veľa nie je, na začiatok spomeniem Gas Gas, ktorý sa dnes už nevyrába: TX Randonne 200 je veľmi podobný bike od konkurenčnej trial značky a robil sa ako 125, tak aj 200. Po problémoch značky sa po roku 2014 prestal vyrábať. Principiálne to je ale porovnateľne ľahký stroj, odvodený z trialky, veľmi podobného zamerania.
Ďalší konkurent, ktorý nám prirodzene napadne, je KTM Freeride 350. 250-tku nespomínam, lebo už nie je v ponuke. Freeride som tiež testoval a viem tie biky dosť porovnať. Musím povedať, že z KTM som cítil viac enduro charakter biku. Freeride je ľahké enduro s motorom, ktorý má skôr spodok a nie je teda ostrý ako na pretekárskom endure. Je to enduro, ktoré sa dostane všade, a má čosi z trialu. Motoricky má výkon niekde úplne inde ako Montesa. Podobne je na tom elektrický Freeride E-XC. Montesa je však o hodne ľahšia a trialovejšia, a treba povedať, že aj lacnejšia.
Ako posledné spomeniem hobby endurko od ďalšej trial značky, tentoraz Beta Alp 200. Tá je postavená ešte viac hobby, vzduchom chladený motorček, vyššia hmotnosť, elektrický štartér a tiež také skôr endurkové zameranie. Cenovo je však 1 500 eur pod cenou Montesy.
Záver
Montesa 4Ride je stroj, aký sa len tak nevidí. Je to bike, ktorý spraví aj z menej skúseného jazdca enduráka, ktorý prejde veci, čo by inak ani nesníval. Je to naozaj taký trial adventure. Pri presunoch si môžeš aj sadnúť, čo sa na trialke nedá, a keď prídeš do ťažkého terénu, zvládneš takmer všetko čo trial.
Je to bike buď pre hobíka, ktorý sa rád túla po krajine a chce totálnu prejazdnosť a ľahkosť. Alebo môže poslúžiť endurákovi ako bike na tréning techniky. Alebo len tak na „hubárčenie“ :-) Alebo by to mohol byť dobrý stroj pre nejakú adventure enduro požičovňu – adventure výjazdy niekde po rumunských či balkánskych horách.
Cena Montesy 4Ride je stanovená na 6 990 eur (akciová cena 6 490 eur). Na slovensku ju predáva priamo Honda a jej sieť dílerov.
Plusy, mínusy
nízka hmotnosť, ťažisko, základ v reálnom trial biku, ľahkosť ovládania, sedlo – možnosť sedieť pri presune | slabšia dynamika na ceste pri presunoch |
Video
Video: Montesa 4Ride s Vladom Kothayom
Video: Montesa Honda 4Ride - promo video
Pozadie / Wallpaper:
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktor jazdil v oblečení Kini a prilbe Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Montesa | KTM | KTM | Beta | GAS GAS |
Model: | 4Ride | Freeride 350 | Freeride E-XC | Alp 200 | TX Randonne 200 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | ||||
Kategória: | Trial | Enduro | Enduro | Enduro | Trial |
Motor: | |||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | Elektromotor | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 259 ccm | 349.7 ccm | 199 ccm | 179.2 ccm | |
Max. výkon: | 8.57 k (6.30 kW) / 4500 ot. | 24.48 k (18.00 kW) / ot. | 21.76 k (16.00 kW) / 4500 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 17.3 Nm / 2750 ot. | 42 Nm / ot. | |||
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 | 9,4:1 | |||
Vŕtanie x Zdvih: | 78.0 x 54.2 mm | 88 x 57.5 mm | 66.0 x 58.2 mm | 64.0 x 54.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | karburátor(y) | karburátor PTK 34 | |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC | |||
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 199 mm | 250 mm | 250 mm | 170 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 280 mm | 250 mm | 185 mm | 164 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 185 mm | 260 mm | 260 mm | 245 mm | 185 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 | 90/90-21 | 2.75-21“ | 90/90-21 | 2,75x21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 185 mm | 210 mm | 230 mm | 220 mm | 150 mm |
Pneu vzadu: | 120/100-18 | 120/90-18 | 120/90-18“ | 120/80-18 | 4x18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 82 kg | 99.5 kg | 106 kg | 108 kg | 86 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 915 mm | 910 mm | 830 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1325 mm | 1418 mm | 1418 mm | 1370 mm | 1330 mm |
Dĺžka: | 2035 mm | 2085 mm | 2110 mm | ||
Šírka: | 835 mm | 800 mm | 827 mm | ||
Výška: | 1160 mm | 1107 mm | 1120 mm | ||
Svetlá výška: | 325 mm | 340 mm | 300 mm | 315 mm | |
Objem nádrže: | 4.4 l | 5.5 l | 6 l | 4 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 80 km/h | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | nie | nie | |||
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | nie | ||||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | nie | ||||
Tempomat: | nie | ||||
LED denné svetlá: | nie | ||||
El. Podvozok: | nie | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Motorka odvodená z trialu so sedlom a odkladacím priestorom pod ním a so zväčšenou nádržou. Cena 07/2017 6 990,00,- EUR (Akciová cena 6490,- EUR) | Cena 07/2017 7 700,00,- EUR | Striedavý synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi 260 / 300 V, vymeniteľná batéria 2600 Wh. Doba nabíjania: 100% 80min / 80% 50 min Cena 07/2017 11 650,00,- EUR - vrátane batérie a nabíjačky | Cena 07/2017 4 490,00,- EUR |
Pridané: 25.07.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora