Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 973 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Posledná plochodrážna Grand Prix 2017 už túto sobotu v Austrálii

 Zdieľať

Pridané: 27.10.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3002 [Šport - Plochá dráha]

Po štvrtýkrát v histórii zavíta seriál Grand Prix na druhý koniec sveta do Austrálie. U protinožcov pôjde o veľa. Vo všeobecnosti sa očakáva oslava prvého titulu pre Austrálčana Jasona Doyla, ktorého oň môže obrať iba obrovská smola.

Zaujímavé bude sledovať aj boj o bronz, kde je stále v hre niekoľko kandidátov. A samozrejme pre slovenských fanúšikov bude najzaujímavejšie vidieť Martina Vaculíka, ktorý bude bojovať o ôsme miesto, ktoré je posledným zaručujúcim účasť v budúcom ročníku Grand Prix.

Martin Vaculík - plochá dráha
Martin Vaculík - plochá dráha

V roku 2002 zavítal seriál GP prvýkrát do Austrálie, kedy sa jazdilo na jednorazovej dráhe v Sydney. Potom prišla dlhšia prestávka a až v roku 2015 nasledovala ďalšia GP v krajine klokanov, tentoraz v Melbourne opäť na jednorazovej dráhe vytvorenej iba pre tieto preteky na štadióne Etihad Stadium. Odvtedy je Melbourne súčasťou kolotoča GP bez prestávky.

GP Austrálie bude mať zvláštny náboj. Domáci s vysokou pravdepodobnosťou prvýkrát v histórii uvidia na svojej dráhe korunováciu austrálskeho pretekára za majstra sveta. Jason Doyle má štrnásťbodový náskok na Poliaka Patryka Dudeka. Patryk síce pri poslednej GP stiahol náskok austrálskeho súpera na spomínaných 14 bodov, no aby sa stal majstrom sveta on, musí vyhrávať jednu jazdu za druhou, pokým jeho súperovi stačí dať dokopy osem bodov. Za ich chrbtami sa bude bojovať o bronz. Reálnu šancu má štvorica pretekárov, ku ktorým by sa mohol pridať ešte Fredrik Lindgren, ktorý však už od minulej GP neštartuje v seriáli kvôli zraneniu. Tai Woffinden a Emil Sajfutdinov patria medzi ostrieľaných stále mladých pretekárov v najlepšom plochodrážnom veku. Maciej Janowski a Bartosz Zmarzlik zase patria k nastupujúcej generácii. Bude určite zaujímavé kto z nich bude tretím najlepším na svete pre rok 2017.

Nôž na krku bude mať v Austrálii náš Martin Vaculík. Pokým chce ostať v Grand Prix aj pre budúci rok, jedinou cestou je dostať sa cez Mateja Žagara, na ktorého stráca sedem bodov. Treba pripomenúť, že Žagar posledné tri GP ukončil až vo finále, pričom dvakrát vyhral. Maťo sa však nevzdáva a do sveta púšťa informácie, že dráha v Melbourne by mu mala sadnúť, keďže ide o najdlhšiu z jednorazových dráh v seriáli. Všetko sa však ukáže v sobotu o 10.00 hod.

Priebežné poradie: 1. Jason Doyle 142, 2. Patryk Dudek 128, 3. Tai Woffinden 115, 4. Maciej Janowski 113, 5. Emil Sajfutdinov 109, 6. Bartosz Zmarzlik 108, 7. Fredrik Lindgren 107, 8. Matej Žagar 97, 9. Martin Vaculík 90, ......

Zdroj: SMF / speedwayclub.sk / M. Búri

Pridané: 27.10.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »