Anketa:
Kawasaki GPX 750R Ninja
ZdieľaťPridané: 16.08.2005 Autor: Bubiiik
Čitatelia: 18741 [Vaše stroje - Moja motorka]
Konečne som sa odhodlal predstaviť ten delostroj, ktorý tvorí najkrajšiu časť...
Je koniec leta, vonku je teplo a... A je to na nič. Už 3 mesiace bez motorky. No nič netrvá večne. Prvá lastovička je Yamaha XJ600 z Detvy. Ideme pozrieť, ale motorka bez papierov (v inzeráte: “Papiere sa robia“ , dokonca telefonicky potvrdené), no čo už. Druhá lastovička, ba priam lastovičisko Yamaha FJ1200. Všetko dohodnuté a večer pred kúpou sa dozvedáme, že moto je predaná, že sorry a tak. Veď život je pes a... Našťastie do tretice všetko dobré a kupujeme motorku priamo od vedľa z mesta SL a to Kawasaki GPX750R...
Vyzerala asi takto (fotku našej som nestihol urobiť) len bola čierna.
A prestavba na naked na seba nenechala dlho čakať. Vyzerala až príliš staro a jogurt to nebolo ono:
![]() |
Originál stav |
Tak sme to prestavali. Dali sme dolu kapotáže, zohnali nové riaditka, svetlo a iné drobnosti...
![]() |
prestavba |
Počas prestavby
![]() |
prestavba |
A výsledný efekt?
Stojí zato. Je štíhlejšia a nedá sa na nej jazdiť príliš rýchlo. Je to taká športová turistika.
Hlavná vďaka patrí ocovi (motorkár za každú cenu), ktorý je hlavný sponzor a autor projektu. Ja jeho biedny syn som len zdedil motorkárske gény.
![]() |
Oco |
Náš naked
![]() |
Ja Bubiiik |
Pridané: 16.08.2005 Autor: Bubiiik Zdieľať
Súvisiace články:
- Kawasaki Ninja ZX-6R 1997 - aTOMMIk
- Kawasaki predstaví na výstave INTERMOT 2014 model Ninja H2 - zeON

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!