Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1871 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29882
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Ninja ZX-6R 1997

 Zdieľať

Pridané: 14.12.2005 Autor: aTOMMIk
Čitatelia: 15410 [Vaše stroje - Moja motorka]

Konečne sa mi splnil sen o prekrásnej mašine Kawasaki Ninja...

Vidím že konečne si niekto tam "hore" na mňa spomenul... Vždy som sníval o mašine ako je Ninja a už v mojich 20-tich rokoch sa mi to splnilo... Doteraz som svoju túžbu zakrýval mašinami ako ČZ 175 a pod. ale toto je už iné kafé.. Žiaľ musel som si zobrať na toto "šialenstvo" pôžičku ale výsledný efekt za to stoji...

Všetko to začalo tým že si kúpim auto a budem jeden z tých prechovkárov, ale po dlhšom uvažovaní čo zažijem na aute a čo na motorke mohol z toho všetkého vzísť len jeden výsledok... motorka.

Teraz bolo už na rade iba aký typ... Rozmýšľal som nad naháčom typu CB a podobne ale to nebolo ono... Vždy som mal rád rýchlosť a veľa adrenalínu v krvi tak som začal uvažovať nad superšportom... Vždy sa mi páčili moto značky Kawasaki, ale nemal som žiadne info ani skúsenosti s mašinami tohto typu. Tak som prehnal internet a našiel som len samé chvály na Ninju. Povedal som si prečo nie. Tak som sa skontaktoval so starým kamarátom zo strednej školy ktorý si medzičasom otvoril s bratom podnik na moto a dal som mu zohnať Ninju ročník 97...

Do troch dní mi zavolal a už som len z telefonu počul že má presne ten typ aký som chcel vzadu na vlečke... Všetko to malo len jeden háčik – bola rozbitá.

Predchádzajúci majiteľ to s ňou zobral ľavou stranou do zvodidiel a odniesla si to nielen kapotáž ale obidva chladiče a totálne rozbité predné koleso...

Takže po dovezení domov sme začali montovať čo sa dalo... Na prvý pohľad to vyzeralo ako "čerstvá" búračka ale pohľad bližšie prezradzoval že u majiteľa stála aspoň 2 roky v rozobratom stave...

Asi po troch týždňoch bola moto skoro komplet hotová ale nevedeli sme zohnať nikde olejový chladič... Tak šup ho do talianska, kde nebol problém ho zohnať aj s hadicami...

Všetko bolo hotové... Koleso zavarené, kapotáž vygitovaná, chladiče nahodené...

Na prekvapenie všetkých moto naskočila na prvý krát takže sa mohla začať trochu testovať či nepreniká olej alebo iné "životadarné" tekutiny. Všetko bolo v poriadku.

Nasledoval posledný krok - striekanie. Rozmýšľaľ som akú farbu.. originál zelená kawasaki ??? nie, tú ma každý... Nakoniec som sa rozhodol pre šedú metalízu s trochou oranžovej farby... výsledný efekt??? SUPER. Posúďte sami.

 Proste super
Proste super

Na túto mašinu som si zvykol skoro hneď na pár kilometroch, ale vážnejšie kúsky sa nechávajú na neskôr... A môžem dodať len to že ona je pre mňa tá pravá a ako som už pár krát počul od známych "tvoríme dokonalý pár"...

Pridané: 14.12.2005 Autor: aTOMMIk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki Ninja ZX-6R 1997:

Foto:
Kawasaki Ninja ZX-6R 1997
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Ninja ZX-6R
Rok:1997
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:106.5 k (78.3 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:65 Nm / 10000 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:182 kg
Výška sedla:810 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:260 km/h

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »