Anketa:
Moje enduro SUZUKI DRZ 400S 2000
ZdieľaťPridané: 20.10.2005 Autor: strive
Čitatelia: 23673 [Vaše stroje - Moja motorka]
Niekedy v lete roku 2003 som kdesi čítal článok o delení motorkárov na jazdcov a očumovačov. Keďže som mal silnú túžbu zaradiť sa k jazdcom, tak som sa rozhodol kúpiť si takýto stroj, o ktorom by som vám teraz rád napísal zopár riadkov.
Od toho, čo som sa rozhodol pre kúpu motorky, som začal chodiť po bazároch a kadejakých dovozcoch motoriek a chcel som si kúpiť endurko tak do cca 50 tisíc. No všetko, čo som tam našiel, ma nejako odradzovalo svojím technickým stavom. Preto som sa rozhodol, že zainvestujem troška viac a poobzeral som sa v katalógoch po nejakom novšom type mašiny.
Na začiatku ma najviac zaujala Honda XR 400, no to nie je vodník a nemá štartér, čo bolo pre mňa dosť dôležité kritérium pre výber stroja, takže Honda z výberu odpadla.
Daľším v rade bola KTM LC4. Tá by aj v celku vyhovovala, no kamaráti mi ju neodporúčali ako začiatočníkovi ako príliš silnú a tak aj tá vypadla z hry.
Ďaľšia v rade bola Husquarna TE410, no to nie je stroj na dlhšiu jazdu po ceste a po ďalšom výbere ma oslovila práve SUZUKI DR Z 400 S, ktorá do bodky spĺňala všetky moje požiadavky na enduro ako elektrický štartér, vodné chladenie a ŠPZ na bezproblémové jazdenie po cestách.
![]() |
V Terchovej na jar |
Po dvoch sezónach v sedle tejto Suzuki som s ňou nikdy nemal žiadne problémy a celý servis sa zaobišiel bez akéhokoľvek vŕtania do motora. Jediné, čo bolo treba meniť, boli platničky, olej a olejový filter. Inak som na nej vymenil iba kompletnú reťazovú sadu pri cca 10000 km, čo je vzhľadom na druh stroja celkom slušná výdrž. Ventily sa nastavujú až po 28 000 km, čo je na enduro výborné.
S motorkou som prejazdil veľa zvažníc, poľných a okresných ciest v okolí Martina na Orave aj Kysuciach, kde sú priam ideálne terény na takúto jazdu. Výborne sa chová aj v meste, kde síce nie je najrýchlejšia, no super je na nej ako aj na iných endurkách ten záťah odspodu, keď pridáte plyn.
Táto motorka je na takéto jazdenie ideálna pre jej ľahkú ovládateľnosť a váhu a veľmi sa mi osvedčil elektroštartér, keď mi to zastalo v prudkom kopci a pri nakopávaní by som mal asi dosť problém vyhrabať sa odťial.
Spotreba u nej je od 4,2 litra do 5 litrov na 100 km podľa spôsobu jazdy a na 1000 km si vypýta asi 1 dcl oleja. Meranie oleja je jediná vec, ktorá ma na nej trochu štve, lebo pre zmeranie hladiny oleja treba motorku nechať bežať cca 3 minúty a až potom sa olej dostane do rámu ktorý slúži ako olejová vaňa a potom sa dá zmerať stav oleja. No keď to neurobíte do cca 20 sekúnd od vypnutia motora, tak olej zase stečie dolu do motora a meranie je tým pádom nepresné.
![]() |
Výlet na Chleb |
Pridané: 20.10.2005 Autor: strive Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki DR-Z 400 S 2000:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | DR-Z 400 S |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 398 ccm |
Max. výkon: | 40.6 k (29.8 kW) / 8500 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 132 kg |
Výška sedla: | 935 mm |
Objem nádrže: | 10 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki DR-Z 400 S' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki DR-Z 400 S' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki DR-Z 400 S 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki DR-Z 400 S' na www.google.com
Súvisiace články:

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!