ISSN 1336-6491 | Online: 2427 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM EXC 400 2006

 Zdieľať

Pridané: 04.01.2007 Autor: oxtar22
Čitatelia: 39212 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako tak čítam ,,Vaše stroje“, tak ma to zaujalo a rozhodol som sa že aj ja pridám článok. A jednu moju motorku tu zverejním - KTM EXC 400, ročník 2006.

Takže ja žijem s motorkami fakt že od malička presne od siedmich, Ako prvú motorku som mal Stellu malá zlatučká motorka potom to išlo. Zistil som že ma baví jazdiť v teréne a tak som dával kaleráby tatkovi do hlavy že by som chcel motokrosovú motorku. Zohnal Pionier s rámom Honda CR 85. Naučil som sa na tom, ale zistil som že mi chýba výkon. Kúpil motorku Honda MTX 50 ročník 1993. No tiež slabá motorka už po roku bola. Mal som dvanásť rokov už a kúpil mi Yamahu DT 85 ročník 1995, tá mi slúži dodnes čo je už sedem rokov! No jazdil som už odvážnejšie a chcel som adrenalín a výkon. No po troch rokoch (15) mi kúpil Honda CR 125R ročník 2001 na tej som zažil už viac než dosť! (neskôr by som chcel napísať aj o tomto modeli článok). No CR jazdila super ale chcelo to “spodok a väčšie využitie, rýchlosť, menšiu spotrebu. A tak sme kúpili po 3 rokoch KTM EXC 400.

Tak niečo o tejto mašine napíšem. KTM EXC 400 je 4-V. SOHC štvortakt, je to ostré športové enduro. Myslím ,že to je motocykel pre hobby jazdca ako stvorený a preto ho má KTM aj v ponuke. Má postačujúci výkon odhadujem tak 50 k "nevyťahá" tak ruky ako napríklad KTM EXC 525. Je ľahunká, obratná ma dobré brzdy, hydraulickú spojku, dobre zapadajú rýchlosti. Niekomu by bol aj problém nájsť neutrál, dobré plus v kopci. Má pekný zvuk ale taký ladený výfuk RAAS napríklad tam veľmi dobre padne. Čo som spokojný, sú tlmiče "WP", predok úplná oáza, zadok je dobrý, ale často ten tlmič za sezónu niektorým osobám odišiel, uvidíme. Na motorke sa jazdi perfektne plynulo, rýchlo na aký štýl máte chuť. Na zadné ide bez problémov 1, 2, 3, 4. 4-ka ide nonstop 5-ka už moc nevládze, ale ide. Perfektne sa dá jazdiť cez prekážky stromy, korene. Myslím že najlepšie enduro je KTM.

 prierez motora KTM EXC 400
prierez motora KTM EXC 400

No a ideme na jej horšie stránky. Čo ma neteší je:

  1. rýchle prehriatie motora v pomalej jazde,
  2. Na rozdiel od japonskej Yamahy má zlú povrchovú úpravu motora. Lúpe sa farba a vyzerá to hrozne,
  3. neprepakovaný zadný tlmič,
  4. labilný stojan motocykla.

Viac som zatiaľ nezaregistroval, ale napriek týmto veciam som s motorkou veľmi spokojný. No KTM EXC 400 je čisto sezónna motorka a vydrží toho menej ako napríklad Yamaha. Budúci 4T bude asi Yamaha YZ 450F alebo WR 450F Austria stále nedobehla Japoncov... (môj názor).

Pridané: 04.01.2007 Autor: oxtar22 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

KTM 400 EXC Racing 2005:

Foto:
KTM 400 EXC Racing 2005
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:400 EXC Racing
Rok:2005
Kategória:Cross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:398.2 ccm
Kompresný pomer:11.0:1
Vŕtanie x Zdvih:89.0 x 64.0 mm
Palivový system:
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vzadu:335 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:216 mm
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:113.5 kg
Výška sedla:925 mm
Šírka:400 mm
Svetlá výška:380 mm
Objem nádrže:8 l

Súvisiace články:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »