Anketa:
Splnomocnenie na použitie vozidla do zahraničia v 5 jazykoch
ZdieľaťPridané: 13.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 63815 [Technika - Dobré Rady]
Cestuješ do zahraničia na motorke ktorá nie je tvoja, je napísaná napríklad na firmu, alebo ju máš požičanú. Na niektorých hraniciach to môže byť problém. Priprav si pred cestou toto splnomocnenie a vyhni sa tak problémom.
Viac krát som cestoval do zahraničia na testovacích motorkách. Neboli napísané na mňa ale napríklad na importéra danej značky. Cestoval som do Ruska aj do Afriky a preto takéto splnomocnenie bola jednoducho nutnosť.
Samozrejme ak ideš do rakúska, pohybuješ sa v EU, v šengene tak to asi nie je nutnosť. Ale už taká Ukrajina, Bosna, Albánsko, Turecko a podobne sú krajiny, kde by som si len pre istotu tento dokument so sebou zobral. Nakoniec ak ho nepoužiješ nič sa nestane.
Toto splnomocnenie som priebežne dopĺňal a mám ho teraz v piatich jazykoch: slovensky, anglicky, francúzsky, rusky a arabsky. Stiahnuť si ho môžeš ako DOC alebo PDF. Vyplniť aj v počítači vytlačiť, a hlavne podpísať a opečiatkovať majiteľom vozidla - vrátane firmnej pečiatky.
Sťahuj tu:
Splnomocnenie poskytujeme bez záruky, je to formulár voľne použiteľný, ale nemusí byť 100% zárukou, že ho bude akceptovať každý policajt / úradník od Bogoty až po Vladivostok :-)
Prajeme príjemné cestovanie bez administratívnych naťahovačiek.
Pridané: 13.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!