ISSN 1336-6491 | Online: 1831 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rival Trophy 2022 - začíname!

 Zdieľať

Pridané: 10.05.2022 Autor: Buty
Čitatelia: 3736 [Šport - Ostatné]

Tak. Konečne. Zima je definitívne za nami, a začína nový ročník RivalTrophy 2022!

Celému závodnému kolotoču predchádza kvalifikácia (22. a 23. apríl), ktorá pomáha nám (jazdcom) sa po dlhej zime trochu rozhýbať a znovu zoznámiť s motorkou, ale hlavne organizátorom, aby vedeli lepšie roztriediť všetkých prihlásených jazdcov do jednotlivých závodných kategórií.

Pre tento rok si pre nás organizačný team Pierra Coppy pripravil bohaté množstvo noviniek a vylepšovákov, čo opäť raz posunie už tak celkom vysokú úroveň týchto závodov - na vyšší level.

Jednou z prvých významných noviniek na rok 2022 je rozdelenie jazdcov do nových skupín. V minulom roku sme mali kategórie NEWCOMERS, OPEN, FAST a PRO. Keďže vo všetkých kategóriach sú definované rovnaké výkonnostné kritéria (do 14 PS alebo 12,5 Nm), jazdci boli teda triedení hlavne na základe ich celkových skúseností a časov.

Po novom - Trieda NEWCOMERS (určená pre úplných začiatočníkov alebo jazdcov, ktorí si chcú vyskúšať iba jeden či dva závody) už tento rok neexistuje. Namiesto nej bola vytvorená kategória JUNIOR, kde budú preradení všetci juniorskí jazdci (do 14 rokov) z ostatných tried. Tomuto rozhodnutiu sme sa potešili asi viacerí. Hlavne preto, lebo mladé pušky sú spravidla veľmi ľahká váhová kategória, takže pod nimi motorka aj inak ide, ako pod 80 - 90 kg chlapom.

Druhá várka zmien je, že triedy OPEN a FAST boli rozdelené na UNDER a OVER. Čiže približne rovnako rýchli jazdci sa rozdelia medzi sebou ešte aj podľa celkovej váhy (motorka a jazdec). Jediná kategória PRO zostáva bez zmeny (tak ako v minulom roku).

Popri týchto novinkách sa udejú zmeny v streamovaní závodov Rival Trophy (snáď niečo na štýl MotoGP). Traťoví komisári dostanú do posily veľkoplošné LED semafory, ktoré pomôžu zvýšiť viditeľnosť vlajok… A kopec ďalších vylepšení.

Kvalifikačný víkend - apríl 2022

Po štandardnej 3,5 hodinovej ceste prichádzam vo štvrtok do Vysokého Mýta. Stany a príbytok staviam už štandardne za tmy. Rýchle uvítanie s kamošmi a šup spať.

Piatok

V Piatok to vyzeralo na veľmi zlé počasie. Bolo pod mrakom a veterno. Cez deň teplota nestúpla nad 14 stupňov. Na konci dňa to ale vôbec nevadilo, boli sme radi, že do toho nezačalo pršať. Gumy bolo treba trochu dlhšie zahrievať, ale nakoniec to v takej zime držalo nad moje očakávania.

Piatok bol pre mňa vlastne prvýkrát čo som mohol vyskúšať novú motorku na okruhu. Ako som písal vo svojom minulom článku, v zime som predal svojho PBS Thundra a kúpil novú PBS Rivale PIT (LE Miroslav Popov). Doposiaľ som mohol na nej trénovať iba osmičky, čo je predsalen trochu iná vec. A hneď na rovinu musím povedať, že je to úplne iná liga. Posed je vyšší, hlavový uhol strmší, motorka je brutálne tvrdá (oproti mx tlmičom z Thundra).

Vybieham na trať, a zisťujem že zima bola dlhšia ako som si myslel. Som volajaký mimo rytmu, neviem sa dobre usadiť, stále korigujem svoju pozíciu…no, trápil som sa. Ale keď som pozeral jedným očkom po časomiere, tak podobné patálie asi riešili takmer všetci.
Až poobede som do toho pomaly začal tlačiť. Na obed som vymenil inú rozetu (pôvodne som mal 17/41 a zmenil som na 17/38), trošku upravil rajdy, vymenil pilotnú trysku a hneď to bolo o čosi lepšie. No stále, žiadne zázraky. Zisťujem, že sa neviem tak dobre opierať nohami o rám, a tým pádom som v nepohode.

Piatok ukončujem najlepším časom na úrovni 0,57.0. Aj napriek tomu, že môj čas stačil na dennú top 20 jazdcov, tak nemám z toho dobrý pocit. Môj traťový rekord z minulého roka je na starej (papierovo pomalšej) motorke a to 0,56.8. No po dlhšom dumaní nad takýmto časom uznávam, že presne viem v ktorých úsekoch som pomalý a strácam, a že to nemá nič spoločné s tým, na akej motorke sedím. Stále zbytočne prebrzďuejm isté úseky a neskoro otváram plyn. Rivalka zatáča oproti Thundrovi omnoho rýchlejšie, ale hlavne - pod plynom. A kým toto nenapravím, tak výhody Rivalky sú mi nanič.

Večer, po poslednej jazde ešte idem na váhy. S plnou nádržou má Rivalka na predku 44 kg a vzadu 40 kg. Ja v plnej polnej krásnych 84 kg. Dokopy krásnych 168 kg.

Ešte večerné pivko a pokec s kamošmi a šup do hajan. Vo svojom kombíku som si zriadil romantickú spálničku (takže báj-báj troj-miestny stan) a príjemné 4 stupne v kabíne mi iba potvrdili, že vytiahnuť starý páperový spacák vôbec nebol zlý nápad.

RTVM2
RTVM2

Sobota

V sobotu nás zobudilo slniečko, a v takomto počasí sa odohral celý deň. Vďaka slnku sa gumy zahrievajú o čosi rýchlejšie, a po dojazdení ma prekvapuje aké horúce stále zostávajú. Takže korigujem tlaky, hrám sa s prkotinami, ale nech robím čo chcem, pod 0,57 nie a nie.
Tak skúšam do toho viac tlačiť, ale viac a viac si začínam všímať ako mi dávajú riaditka vibrácie, miestami až kopance do rúk, a čím hlbší náklon, tým väčší pocit že mi odskakuje predok. Rozmýšlam, že na môj štýl mám predok nastavený asi trochu natvrdo. Motorka je totiž nastavená podľa jazdného štýlu Mira Popova z minulého roku. Vo vidle je vymenená patrona a olej aby bola ešte tvrdšia a struna je stiahnutá skoro na najtvrdšie. Idem za Pierrom, no vraví, že ani tak to neni ešte stále dosť tvrdé. Po krátkej diskusii uznáva, že s tou motorkou iba nepracujem tak ako treba. Zbytočne moc vysadám, sedím vzadu, čím odľahčujem predok a ona potom odskakuje. Takže prestavovanie vidly sa nekoná, treba inak jazdiť, a to viac dopredu, rýchlejšie ľahnúť do zákruty a hlavne - skôr plyn. Pre moje mentálne nastavenie takmer vražedné kombo, hehe.

Skúšam teda celkovo spomaliť a sústrediť sa na správnu prácu telom, resp., minimalizovať prácu telom a jazdu nejak zjednodušiť. No aj napriek tomu, na Rivalke sa všetko deje tak nejak rýchlejšie ako na Thundrovi. Motorka neuveriteľne rýchlo zatáča a preklápa sa zo strany na stranu. Celkovo mám taký pocit, že jej volajako nestíham.

RTVM3
RTVM3

Postupne ale začínam chápať ako na to, ale vidím, že bude treba ešte veľa jazdiť a trénovať kým to bude ako-tak dobré. Ku koncu dňu začínam chytať dobrý rytmus a spolu s ním aj optimizmus, že to časom predsa len pôjde. Konečný najlepší čas zo soboty bol niekde okolo 0,56.6. Neni to nakoniec zlé, no keď som videl čas Mira Popova 0,52.2 tak som zosmutnel. Áno, viem. Porovnávať sa s bývalým profi jazdcom nemá pre mňa žiadny význam. No moje ego ma núti robiť opakovane rovnakú chybu - keď nemusíš, nemeraj. Keď meriaš, aspoň neporovnávaj. A keď už porovnávaš, tak sa nečuduj.

Skvelá novina ale je aj to, že v triede PRO bude konečne aj Slovenské zastúpenie - Bruno Kiss. Mladý chalan, ktorý má za sebou už nejakú závodnú históriu, čo bolo vidieť aj na časoch ktoré stabilne jazdil na úplne sériovom PBS Thunder a to okolo 0,54. To znamená, že v PRO kategórii ho bude vídať veľmi vysoko!

Cez deň som ešte využil možnosť zmerať výkon na brzde, z čoho vyšlo že motor po 9 motohodinách má 12.6 HP/9.3kw a 11.5Nm a to za studena, čo v praxi znamená že po poriadnom zahriatí (čiže po odjazdení 10 ostrých kôl) treba rátať ešte asi o 0,5 HP menej.

Výborný ale pocit na záver, za ktorý som sa musel vnútorne pochváliť je, že behacie tréningy ktoré som si naordinoval cez zimu sa rozhodne vyplatili. Odjazdil som všetky tréning od začiatku do konca a necítil som sebeväčšiu únavu. Teda, unavený som samozrejme bol. Ale vládal som jazdiť každýkrát vo vysokom tempe.

Update:

V nedeľu 1. mája boli na YT oznámené výsledky kvalifikácie na rok 2022. Jazdiť teda budem v kategórii FAST UNDER, a vyzerá to tak, že budem asi jeden z najťažších jazdcov tejto kategórie… hehe.

Tak mi držte palce, prvý závodný víkend bude už 13. - 14. mája vo Vysokom Mýte. Závody budú streamované, tak ak máte záujem, sledujte YT kanál Motor Village 69 alebo oficiálnu stránku www.mv69.cz.

Pridané: 10.05.2022 Autor: Buty Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »