Anketa:
Prvé stretnutie trojkoliek na Slovensku
ZdieľaťPridané: 10.05.2024 Autor: Milan Cavajda - KOBLOS
Čitatelia: 2875 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Pozor, milovníci trojkoliek a adrenalínu! Ste nadšenci do jedinečných vozidiel a chcete sa podieľať na unikátnom evente na Slovensku? Máme pre vás vzrušujúcu príležitosť! Pripojte sa k nám ako hrdí sponzori prvého zrazu trojkoliek na Slovensku a dajte o sebe vedieť komunite, ktorá zdieľa vašu vášeň.
Staňte sa kľúčovou súčasťou tejto historickej udalosti a ukážte podporu rastúcemu trendu trojkoliek. Vaša značka získa viditeľnosť u širokej skupiny zapálených jazdcov a fanúšikov týchto unikátnych vozidiel.
Nejedná sa len o reklamu - je to partnerstvo, ktoré môže vašej značke priniesť nových priaznivcov a zákazníkov. Využite túto šancu a zapojte sa do priekopníckeho zrazu, ktorý sa zapíše do dejín!
Zdieľajte svoj záujem, kontaktujte nás a my vám poskytneme všetky detaily k tomu, ako sa môžete stať súčasťou tejto vzrušujúcej cesty.
Pridajte sa k nám a buďte vidieť, keď sa trojkolky zídu a rozoznejú slovenské údolie svojim burácaním!
Viac info na:
Pridané: 10.05.2024 Autor: Milan Cavajda - KOBLOS Zdieľať

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!