Anketa:
Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
ZdieľaťPridané: 11.09.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 2701 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Zoznámenie so systémom bolo veľmi rýchle jednoduché. Je to intuitívne a to je super. Motorka parkuje na prvom kvalte, dá sa naštartovať a rovnako sa dá zaradiť aj neutrál. Tlačidlom zaradíš jednotku a potom stačí otočiť plyn na vozíš sa. Mechanický je systém spracovaný veľmi dobre radí to rýchlo vo vysokých otáčkach to má podobný prejav ako quickshifter. V nižších...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a Yamaha.press
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - 11.09.2024 16:28
Zoznámenie so systémom bolo veľmi rýchle jednoduché. Je to intuitívne a to je super. Motorka parkuje na prvom kvalte, dá sa naštartovať a rovnako sa dá zaradiť aj neutrál. Tlačidlom zaradíš jednotku a potom stačí otočiť plyn na vozíš sa.
Mechanický je systém spracovaný veľmi dobre radí to rýchlo vo vysokých otáčkach to má podobný prejav ako quickshifter. V nižších otáčkach to niekedy trochu cukne.
Automatické režimy sú 2: D stavané na presuny po meste a na kochačkovú jazdu. Športovejšia jazda si vyžaduje režim D+.
Ak si chceš užiť vyslovenie športovú jazdu je lepší plne manuálny režim s tým že radíš ovládačom na ľavej rukoväti. Tak vieš vydolovať aj väčší výkon z motora a využiť širšie spektrum otáčok. Hodne to pripomína jazdenie s quickshifferom a aj zvukový prejav radenia aj pri podraďovaní je veľmi príjemný a zábavný.
Toľko prvé dojmy odo mňa samozrejme viacej sa dozviete s kompletnom teste.
Info k dostupnosti modelu MT-09 Y-AMT: prvé kusy budú k dispozícii od 20. 9 u slovenskúch predajcov.
Cena MT-09 Y-AMT je 11.190 EUR, verzia 35kW je 10.890 EUR, farby sú rovnaké ako na štandardné MT-09.
Yamaha Y-AMT - 11.09.2024 09:39
Aj značka Yamaha chce ponúknuť svojím zákazníkom pocit automatického radenia prevodových stupňov. Experimentovať začala už v roku 2006 pri modely FJR a teraz je to návrat k tejto idei. Predstavila teda systém Yamaha Y-AMT.
Ide o automatizovanú manuálnu prevodovku, ktorú si dnes budeme môcť vyskúšať aj na MT-09. Motorka nie je vybavená spojkovou páčkou ani nožnou radičkou rýchlostných stupňov. Jazdiť sa da ako v automatickom tak aj v manuálnom režime. Systém obsahuje aj quickshifter. Radenie má byť veľmi rýchle a zamerané na športovú jazdu. Radenie sa ovláda kolískovým ovládačom na ľavej rukaväti, radiť sa dá čisto ukazovákom alebo podradzovať aj palcom.
Video: Yamaha Y-AMT - automatizovanú prevodovku vyskúšame už zajtra
Y-AMT: Automatická manuálna prevodovka Yamaha
Nová automatická manuálna prevodovka Yamaha (Y-AMT) znamená začiatok novej éry s pokročilou technológiou radenia prevodových stupňov, ktorá prináša nový rozmer športovému jazdeniu. Y-AMT vám umožňuje plne sa sústrediť na vychutnanie si športového výkonu, ktorý ponúka váš motocykel, tým, že poskytuje dôsledne lineárne radenie na vytvorenie najpútavejšieho zážitku z jazdy s výberom hladkého, prstom ovládaného manuálneho radenia (MT) alebo plne automatickú prevodovku s dvoma režimami (AT).
Video: Y-AMT: Yamaha Automated Manual Transmission
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | MT-09 |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec |
Objem: | 890 ccm |
Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg |
Výška sedla: | 825 mm |
Rázvor: | 1430 mm |
Dĺžka: | 2090 mm |
Šírka: | 820 mm |
Výška: | 1145 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 210 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok KYB |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5+ |
Pridané: 11.09.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- MotoPRAVDA - Nová predajňa a motoservis v Košiciach
- BMW predstavuje automatickú spojku a prevodovku - Automated Shift Assistant (ASA)
- Testujeme Kawasaki Ninja a Z500 2024
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2024
- ... zobraz všetky články od tohto autora