Anketa:
Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
ZdieľaťPridané: 11.09.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7071 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Zoznámenie so systémom bolo veľmi rýchle jednoduché. Je to intuitívne a to je super. Motorka parkuje na prvom kvalte, dá sa naštartovať a rovnako sa dá zaradiť aj neutrál. Tlačidlom zaradíš jednotku a potom stačí otočiť plyn na vozíš sa. Mechanický je systém spracovaný veľmi dobre radí to rýchlo vo vysokých otáčkach to má podobný prejav ako quickshifter. V nižších...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a Yamaha.press
Video: Testovali sme automatizovanú manuálnu prevodovku Y-AMT od Yamahy v sedle najnovšej MT-09
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - 11.09.2024 16:28
Zoznámenie so systémom bolo veľmi rýchle jednoduché. Je to intuitívne a to je super. Motorka parkuje na prvom kvalte, dá sa naštartovať a rovnako sa dá zaradiť aj neutrál. Tlačidlom zaradíš jednotku a potom stačí otočiť plyn na vozíš sa.
Mechanický je systém spracovaný veľmi dobre radí to rýchlo vo vysokých otáčkach to má podobný prejav ako quickshifter. V nižších otáčkach to niekedy trochu cukne.
Automatické režimy sú 2: D stavané na presuny po meste a na kochačkovú jazdu. Športovejšia jazda si vyžaduje režim D+.
Ak si chceš užiť vyslovenie športovú jazdu je lepší plne manuálny režim s tým že radíš ovládačom na ľavej rukoväti. Tak vieš vydolovať aj väčší výkon z motora a využiť širšie spektrum otáčok. Hodne to pripomína jazdenie s quickshifferom a aj zvukový prejav radenia aj pri podraďovaní je veľmi príjemný a zábavný.
Toľko prvé dojmy odo mňa samozrejme viacej sa dozviete s kompletnom teste.
Info k dostupnosti modelu MT-09 Y-AMT: prvé kusy budú k dispozícii od 20. 9 u slovenskúch predajcov.
Cena MT-09 Y-AMT je 11.190 EUR, verzia 35kW je 10.890 EUR, farby sú rovnaké ako na štandardné MT-09.
Yamaha Y-AMT - 11.09.2024 09:39
Aj značka Yamaha chce ponúknuť svojím zákazníkom pocit automatického radenia prevodových stupňov. Experimentovať začala už v roku 2006 pri modely FJR a teraz je to návrat k tejto idei. Predstavila teda systém Yamaha Y-AMT.
Ide o automatizovanú manuálnu prevodovku, ktorú si dnes budeme môcť vyskúšať aj na MT-09. Motorka nie je vybavená spojkovou páčkou ani nožnou radičkou rýchlostných stupňov. Jazdiť sa da ako v automatickom tak aj v manuálnom režime. Systém obsahuje aj quickshifter. Radenie má byť veľmi rýchle a zamerané na športovú jazdu. Radenie sa ovláda kolískovým ovládačom na ľavej rukaväti, radiť sa dá čisto ukazovákom alebo podradzovať aj palcom.
Video: Yamaha Y-AMT - automatizovanú prevodovku vyskúšame už zajtra
Y-AMT: Automatická manuálna prevodovka Yamaha
Nová automatická manuálna prevodovka Yamaha (Y-AMT) znamená začiatok novej éry s pokročilou technológiou radenia prevodových stupňov, ktorá prináša nový rozmer športovému jazdeniu. Y-AMT vám umožňuje plne sa sústrediť na vychutnanie si športového výkonu, ktorý ponúka váš motocykel, tým, že poskytuje dôsledne lineárne radenie na vytvorenie najpútavejšieho zážitku z jazdy s výberom hladkého, prstom ovládaného manuálneho radenia (MT) alebo plne automatickú prevodovku s dvoma režimami (AT).
Video: Y-AMT: Yamaha Automated Manual Transmission
| Foto: | |
![]()  | 
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Yamaha | 
| Model: | MT-09 | 
| Rok: | 2024 | 
| Novinka: | NOVINKA 2024 | 
| Kategória: | Naháč | 
| Motor: | |
| Typ motora: | radový trojvalec | 
| Objem: | 890 ccm | 
| Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 
| Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. | 
| Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 
| Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm | 
| Palivový system: | vstrekovanie | 
| Rozvod: | DOHC (4V) | 
| Chladenie: | kvapalinou | 
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | 
| Sekundárny pohon: | reťaz | 
| Zdvih vpredu: | 130 mm | 
| Zdvih vzadu: | 117 mm | 
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | 
| Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | 
| Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 
| Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) | 
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 193 kg | 
| Výška sedla: | 825 mm | 
| Rázvor: | 1430 mm | 
| Dĺžka: | 2090 mm | 
| Šírka: | 820 mm | 
| Výška: | 1145 mm | 
| Svetlá výška: | 140 mm | 
| Objem nádrže: | 14 l | 
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 5 l/100km | 
| Dojazd po rezervu: | cca 210 km | 
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii | 
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | 
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | 
| Palivové mapy: | áno, v sérii | 
| Palubný počítač: | áno, v sérii | 
| Tempomat: | áno, v sérii | 
| LED svetlomet: | áno, v sérii | 
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | 
| LED smerovky: | áno, v sérii | 
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | 
| Quick-shift: | áno, v sérii | 
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | 
| Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok KYB | 
| Poznámka: | |
| Poznámka: | EURO 5+ | 
Pridané: 11.09.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
 - Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
 - Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa
 - Naživo: CFMOTO trip do Číny
 - Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
 - Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
 - Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
 - Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
 - Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
 - Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
 - ... zobraz všetky články od tohto autora
 
	
			































