Anketa:
Moto Katalóg - Jawa Stadion S22 1962
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Jawa Stadion S22 1962:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | Stadion S22 |
Rok: | 1962 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 49.8 ccm |
Max. výkon: | 1.77 k (1.30 kW) / 4250 ot. |
Kompresný pomer: | 7,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 38.0 x 44.0 mm |
Palivový system: | karburátor |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 3-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Pneu vpredu: | 2,25×23 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 2,25×23 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 42 kg |
Objem nádrže: | 6.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 40 km/h |
Spotreba paliva: | 1.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 304 km |
Poznámka: | |
Moped Stadion S 22, pribudol do výrobného programu v roku 1960 priniesol väčší jazdný komfort a výkony a taktiež väčšiu unifikáciu s mopedmi Jawetta. Konštrukcia mopedu bola kompletne prepracovaná. Motor bol vybavený novým polospádovým karburátorom Jikov 2912 PS na miesto typu 2912 (M znamená monoblok) a tlmičom sania. Šírka pneumatík bola zväčšená z 2 "na 2,25". Sériová výroba mopedu Stadion bola zverená výrobcovi bicyklov Velo Stadion, národný podnik, Rakovník (neskôr spadajúce pod Motor, np, České Budějovice) |
- NOVÉ Porovnaj 'Jawa Stadion S22' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Jawa Stadion S22' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Jawa Stadion S22 1962' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Jawa Stadion S22' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!