Anketa:
Moto Katalóg - Harley-Davidson Sport Glide 2018
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Harley-Davidson Sport Glide 2018:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Harley-Davidson |
Model: | Sport Glide |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1745 ccm |
Max. krútiaci moment: | 145 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 10:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100,0 x 111 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 86 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 130/70B18 63H BW |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 292 mm |
Pneu vzadu: | 180/70B16 77H BW |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 304 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 317 kg |
Výška sedla: | 680 mm |
Rázvor: | 1625 mm |
Dĺžka: | 2325 mm |
Svetlá výška: | 120 mm |
Objem nádrže: | 18.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 267 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Iná výbava: | alarm |
Poznámka: | |
Motor: Milwaukee-Eight® 107 Cena 02/2018: od 17 820 eur |
- NOVÉ Porovnaj 'Harley-Davidson Sport Glide' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Harley-Davidson Sport Glide' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Harley-Davidson Sport Glide 2018' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Harley-Davidson Sport Glide' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!