Anketa:
Moto Katalóg - Honda CBR1000RR Fireblade SP 2019
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Honda CBR1000RR Fireblade SP 2019:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR1000RR Fireblade SP |
Rok: | 2019 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm |
Max. výkon: | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 116 Nm / 11000 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 55 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 138.2 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17 58W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17 73W |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg |
Výška sedla: | 834 mm |
Rázvor: | 1405 mm |
Dĺžka: | 2065 mm |
Šírka: | 720 mm |
Výška: | 1125 mm |
Svetlá výška: | 129 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | anti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi |
Poznámka: | |
prepracovaná elektronika, oddelený Wheelie Control , znížená intervenia ABS |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBR1000RR Fireblade SP' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBR1000RR Fireblade SP' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR1000RR Fireblade SP 2019' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR1000RR Fireblade SP' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!