Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1114 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29772
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17600)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12172)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Yamaha X-MAX 400 Iron Max 2019

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Yamaha X-MAX 400 Iron Max 2019:

Foto:
Yamaha X-MAX 400 Iron Max 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:X-MAX 400 Iron Max
Rok:2019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:395 ccm
Max. výkon:33.3 k (24.5 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:36 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10,6 : 1
Vŕtanie x Zdvih:83,0mm x 73,0mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Zdvih vpredu:110 mm
Zdvih vzadu:107 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:267 mm
Pneu vpredu:120/70-15
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm
Pneu vzadu:150/70-13
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:210 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1540 mm
Dĺžka:2185 mm
Šírka:766 mm
Výška:1415 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.18 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 233 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Iná výbava:12V zásuvka
aci-03-main

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »