Anketa:
Moto Katalóg - Honda TRX400FA (FourTrax Rancher) 2008
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Honda TRX400FA (FourTrax Rancher) 2008:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | TRX400FA (FourTrax Rancher) |
Rok: | 2008 |
Kategória: | Štvorkolka |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 397 ccm |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 70 mm |
Palivový system: | karburátor |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická CVT, elektrické radenie ESP |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojitá utesnená bubnová |
Pneu vpredu: | 24 x 8-12 |
Brzdy vzadu: | utesnená bubnová |
Pneu vzadu: | 24 x 10-11 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 254 kg |
Výška sedla: | 823 mm |
Rázvor: | 1247 mm |
Dĺžka: | 2032 mm |
Šírka: | 1115 mm |
Výška: | 1157 mm |
Svetlá výška: | 183 mm |
Poznámka: | |
prepínateľný TraxLock pohon 2WD/4WD Nezávislé zavesenie vpredu. Vzadu kyvná vidlica s jednou pružiacou jednotkou 249 900 Sk (27. 3. 2008) |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda TRX400FA ' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda TRX400FA ' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda TRX400FA 2008' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda TRX400FA ' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!