Anketa:
Moto Katalóg - Yamaha XVS 950A Midnight Star 2010
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Yamaha XVS 950A Midnight Star 2010:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XVS 950A Midnight Star |
Rok: | 2010 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 942 ccm |
Max. výkon: | 53.6 k (39.4 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 76.8 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 85.0 x 83.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 135 mm |
Zdvih vzadu: | 110 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 130/70-18M/C 63H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm |
Pneu vzadu: | 170/70B16M/C 75H |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 278 kg |
Výška sedla: | 675 mm |
Rázvor: | 1685 mm |
Dĺžka: | 2435 mm |
Šírka: | 1000 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XVS 950A Midnight Star' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XVS 950A Midnight Star' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XVS 950A Midnight Star 2010' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XVS 950A Midnight Star' na www.google.com

Yamaha XVS 950A Midnight Star vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!