Anketa:
Moto Katalóg - Triumph Bonneville T100 110th Anniversary Edition 2012
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Triumph Bonneville T100 110th Anniversary Edition 2012:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Bonneville T100 110th Anniversary Edition |
Rok: | 2012 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 865 ccm |
Max. výkon: | 68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 5800 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 90 x 68.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 106 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-R 19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg |
Výška sedla: | 775 mm |
Rázvor: | 1500 mm |
Dĺžka: | 2230 mm |
Šírka: | 740 mm |
Výška: | 1100 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 240 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Triumph Bonneville T100 110th Anniversary Edition' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Triumph Bonneville T100 110th Anniversary Edition' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Triumph Bonneville T100 110th Anniversary Edition 2012' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Triumph Bonneville T100 110th Anniversary Edition' na www.google.com

Triumph Bonneville T100 110th Anniversary Edition vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!