Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1360 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29717
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17573)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12144)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Kawasaki J300 2014

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Kawasaki J300 2014:

Foto:
Kawasaki J300 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:J300
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:299 ccm
Max. výkon:27.6 k (20.3 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:28.7 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:10,8 : 1
Vŕtanie x Zdvih:72,7 x 72,0
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 34 mm
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:110 mm
Zdvih vzadu:100 mm
Brzdy vpredu:kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm
Pneu vpredu:120/80-14
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:150/70-13
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:191 kg
Výška sedla:775 mm
Rázvor:1555 mm
Dĺžka:2235 mm
Šírka:775 mm
Výška:1260 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 250 km
Servisný interval:5000km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
LED denné svetlá:áno, v sérii

Kawasaki J300 vlastnia členovia:

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »