Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2309 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vrbov, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vrbov, Slovensko - Bod záujmu

Trasa začína kdekoľvek vo Vrbove. Cieľ je zamieriť na vrchnú bránu kúpaliska. Avšak nie ako autom. Skúste prejsť ku spodnému parkovisku a teda spodnej bráne kúpaliska. Ako začína posledné parkovisko, zbadáte hneď oproti búdke, z ktorej vyberajú parkovné cestu smerom hore, okolo areálu kúpaliska. Zamierte tam. Cesta je asfaltová, mierne ojazdená ale ide sa tam pohodlne. Vyjdete až na hornú bránu. Tam sa pustite po asfaltovej ceste smerom ku autocampingu - dozadu. Pri ňom smerom hore - do kopca, kde vás už nič nepopletie. Cestou sa vám naskytnú krásne zábery rybníka a rybárov okolo neho. Ak sa lepšie prizriete, tak v mieste, kde prvý a druhý rybník oddeľuje len cesta je most. Práve pod ním zvyknú plávať malé rybičky, ktoré sme sa ako malí vždy snažili chytiť. Pokračujte ďalej. Dostanete sa až k tretiemu rybníku. Najväčšia show je tam prísť večer, okolo šiestej, keď sú ryby v tomto rybníku kŕmené. Nikdy by ste nepovedali, že tam môže byť toľko rýb.

Fotogaléria:

03.04.2012 - PHATT

Vrbov, Slovensko - Bod záujmu

03.04.2012 - PHATT

Vrbov, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Jazero
Pridal:PHATT 03.04.2012 (17:42)
Poloha:N 49.074 E 20.418
Približná poloha:nie
Čitatelia:8679
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vrbov termálne kúpalisko, SlovenskoJazero0.9 km S
2.Ubytovanie Žltý dom Vrbov, SlovenskoPrameň1.6 km S
3.MX trať Veľká Lomnica, SlovenskoMotokrosová trať5.9 km SZ
4.Drevený kostol v Kežmarku, SlovenskoKostol6.6 km S
5.Expozícia historických vozidiel, Kežmarok, SlovenskoMúzeum7.3 km S
6.Prameň Gánovce, SlovenskoPrameň8.0 km JZ
7.MOTOTECHNIKA Ján Kubaský, SlovenskoMoto shop8.7 km Z
8.Touratech SK (Touranbike s.r.o.), SlovenskoMoto shop9.2 km Z
9.Chata Belianka, Vysoké Tatry, SlovenskoPrivát9.7 km SZ
10.Medzi Vysokými a Nízkymi Tatrami, SlovenskoTrasa9.9 km J
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »