Anketa:
Visiaci chrám - Hengshan, Čína - Bod záujmu - Tip na Výlet
Visiaci chrám je chrám postavený na útese (75 m nad zemou) v blízkosti hory Heng v Hunyuan County, provincii Shanxi, Čína. Najbližšie mesto je Datong, 64,23 km na severozápad.
Spolu s kaňonom Yungang je chrám jednou z hlavných turistických atrakcií a historických pamiatok v oblasti Datong.
Postavený pred viac ako 1500 rokmi, tento chrám je pozoruhodný nielen pre jeho umiestnenie na strmej skale priepasti, ale aj preto, že obsahuje budhistické, taoistické a konfuciánske prvky.
Celá stavba je upevnená dubovými priečnikmi, ktoré sú vsadené do otvorov vytesaných do skaly.
Video: Visiaci chrám a mesto v horách, Shanxi, Čína
Fotogaléria:
21.03.2013 - wikipedia.org

21.03.2013 - wikipedia.org

21.03.2013 - wikipedia.org

Detaily:
Krajina: | Čína |
Región: | provincia Shanxi |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | Awia 21.03.2013 (14:19) |
Poloha: | N 39.668 E 113.712 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9651 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
en.wikipedia.org/wiki/Hanging_Temple
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!