ISSN 1336-6491 | Online: 1723 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia (8)

Bosanský "Drumitor", Bosna a Hercegovina - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Bosanský "Drumitor", Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Neskutočny 40 km usek cesty idealny pre enduro mašiny. Trasa sice nieje dlhá, ale ak ste tam prvý krát, tak Vám jej prejdenie bude trvať neskutočne dlho, pretože minimálne každe 2 km budete stať a fotiť :-)

pre mňa to bolo skutočné endurácke eldorádo. Miestami som na tej šotolinke nakladal aj 130km/h

Články:

Fotogaléria:

07.06.2013 - sorge

Bosanský "Drumitor", Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

07.06.2013 - sorge

Bosanský "Drumitor", Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

10.05.2013 - sorge

Bosanský Drumitor, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

10.05.2013 - sorge

Bosanský Drumitor, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

10.05.2013 - sorge

Bosanský Drumitor, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

10.05.2013 - sorge

Bosanský Drumitor, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Bosna a Hercegovina
Región:Kalinovik
Typ:Trasa
Pridal:sorge 11.05.2013 (09:53)
Poloha:N 43.437 E 18.315
Približná poloha:nie
Čitatelia:11980
Nadmorská výška:822.0 m n.m.
Povrch:šotolina
Dĺžka trasy:42.0 km
Prevýšenie trasy:200 m

Prístup:

Z rodiska generála Mladiča (mestečko Kalinovik) smer na Ulog, Nevesinje.

alebo z Mostaru ked smerujete na juh smer Gacko za dedinkou Kifino selo odbočka doľava smer Ulog, Obalj.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Trasa Kalinovik - Nevesinje, Bosna a HercegovinaTrasa4.3 km J
2.Trasa: Boračko jezero - Kalinovik, Bosna a HercegovinaTrasa8.5 km S
3.Svatovsko groblje, Bosna a HercegovinaZaujímavosť10.1 km J
4.TOP trasa v Bosne: Luka - Lukomir, Bosna a HercegovinaTrasa13.8 km SZ
5.Cesta R435 - Nevesinje - Boračko jazero, Bosna a HercegovinaTrasa15.9 km Z
6.Jugovo Jezero, Bosna a HercegovinaJazero19.0 km V
7.Orlovačko jazero, Bosna a HercegovinaJazero19.9 km V
8.Trasa: Potoci - Boracko Jezero, Bosna a HercegovinaTrasa24.4 km Z
9.Vyhliadka na najväčší kaňon v Bosne z dedinky Lukomir, Bosna a HercegovinaVyhliadka24.6 km SZ
10.Lukomír - Najvyššie položená dedina v BiH, Bosna a HercegovinaDedina24.6 km SZ
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »