Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2472 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29828
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17627)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12201)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Lysebotn, Nórsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Nórsko 2015 - Cestou do Lysebotn

6km krkahájov s prevýšením 650m, nachádzajúcich sa v závere Lysefjordu, zhruba 25km vzdušnou čiarou od známej kamennej vyhliadky Preikestolen neďaleko Stavangeru.

foto www

Články:

Fotogaléria:

23.07.2015 - zeON

Nórsko 2015  - Cestou do Lysebotn

23.07.2015 - zeON

Nórsko 2015 - Cestou do Lysebotn

23.07.2015 - zeON

Nórsko 2015 - Cestou do Lysebotn

23.07.2015 - zeON

Nórsko 2015 - Cestou do Lysebotn

23.07.2015 - zeON

Nórsko 2015 - Dole v Lysebotn fjorde

23.07.2015 - zeON

Nórsko 2015 - Stúpanie nad Lysebotn fjord

23.07.2015 - zeON

Nórsko 2015 - Cestou z Lysebotn

16.07.2015 - zeON

Continental TKC70 po 10.000 km – Smerom od Lysebotn fjordu

25.07.2013 - Saturn

Lysebotn, Nórsko - Bod záujmu

25.07.2013 - Saturn

Lysebotn, Nórsko - Bod záujmu

25.07.2013 - Saturn

Lysebotn, Nórsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Nórsko
Región:Južná časť
Typ:Trasa
Pridal:Saturn 25.07.2013 (12:30)
Poloha:N 59.057 E 6.667
Približná poloha:nie
Čitatelia:8465
Nadmorská výška:650.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

zo západnej strany cestou 45 od Stavangeru, z východu odbočkou z cesty 9. Samotná cesta do Lysebotnu je slepá, pokračovať z neho sa dá trajektom popod Preikestolen do Forsandu, eventuálne do Songesandu.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Kjeragbolten, NórskoPrírodný úkaz4.9 km JZ
2.Preikestolen, NórskoVyhliadka28.4 km Z
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »